6 more months to go! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu 6 more months to go! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

6 more months to go!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

13 December 2014 | Canada, Halifax

Hoi lieve lezers,

we zijn inmiddels echt al weer een tijdje verder dan mijn vorige blog. Inmiddels is het nog maar 178 dagen voordat ik weer thuis ben!

Nou ik ga dus gewoon verder waar ik gebleven was.
Sharon haar moeder en neef kwamen! Sharon keek hier echt al weken naar uit en eindelijk was het moment dan daar samen met Maxime ging ze naar het vliegveld om ze op te halen donderdag avond.

Vrijdag was het voor mij een normale werkdag in room service, na werk was het dan gauw eten en hup naar de ijshockey wedstrijd! Sharon moest natuurlijk met der neef en moeder wel naar een echte Canadese ijshockey wedstrijd. Dus daar gingen we naar de Moose heads game. De Moose Heads is het locale team wat op een hoger niveau speelt. Na ongeveer 2,5 uur was de wedstrijd afgelopen en gingen wij als winnaars weg met een score van 3-2!

Zaterdag ochtend moest ik er helaas weer gaan werken, dit keer als hostess. Na werk gauw omgekleed en heerlijk uiteten geweest met Daniel bij de Bicycle thief. Dat is een restaurantje hier om de hoek wat onwijs goed bekend staat je moet ook ongeveer een week van te voren reserveren anders heb je geen tafel meer!

Zondag had ik heerlijk een dagje geen werk, tenminste ik had om 5 uur alleen een afdeling meeting maar dat stelde niet erg veel voor. Om half 7 hadden we afgesproken met Mevrouw Alberts, dat is mijn stage begeleidster vanuit Nederland, zij was hier voor een snel bezoek om te kijken hoe wij het doen. We zijn toen met z’n alle gaan eten bij het restaurantje Henry House.

Maandag begon weer een werk week, tijdens mijn IRD shift had ik lunch met mevrouw Alberts in het restaurant. Na heerlijk gegeten te hebben en goed gepraat over wat ik wil doen deze stage en wat ik na mijn stage wil gaan doen was het weer tijd om terug aan het werk te gaan en voor haar om met de andere te praten. Dit was ook de dag dat we alweer 4 maanden in Canada zitten!

Dinsdag was een aparte dag kwa werk, ik moet gewoon om 6 uur ‘s ochtends beginnen maar om kwart voor 9 had ik een gesprek met mijn manager Simon en met mevrouw Alberts over mijn functioneren. Simon was erg positief over dat ik meer projecten wil doen, in de zin van speciale acties aangezien ik het nu nog aardig saai vind op werk. Na mijn meeting moest ik gewoon weer werker tot 3 uur ’s middags. Daarna was het even gauw eten en weer terug naar werk want er was een VIP party, ze hadden het zwembad afgehuurd, en zeemeerminnen gehuurd die tijdens het feestje in het zwembad rondzwommen. Gelukkig kon ik heerlijk uitslapen de volgende dag aangezien ik vrij was!

Ik had inmiddels online gezien dat er een Nederlandse winkel hier ongeveer een half uur rijden vandaan zit. Samen met Daniel ben ik daar heen gegaan, hij zei dat ik net een kind was in een snoep winkel, het was niet onwijs groot maar ze hadden wel heel veel! Na kaas, appeltaart mix, limonade siroop, koekjes, drop, bitterballen en nog veel meer heerlijke dingetjes was het tijd om het allemaal naar het appartement te brengen. Die avond zijn we samen gezellig uiteten geweest hij de wooden monkey, het bleek een vegetarisch achtig tentje te zijn, gelukkig hadden ze ook 2 items wat niet vegetarisch was! Haha. Na het eten zijn we ook nog naar de film geweest, de film Gone Girl! Jeetje ik vond het echt een goeie film en zeker een aanrader!

Donderdag was de dag dat Sharon haar moeder en neef weer richting Nederland gingen, na een drukke week, Nederlands eten, en vooral gezellig geklets was het dan echt tijd.. na nog een kopje koffie gedronken te hebben in de lounge was het tijd voor het afscheid, Maxime moest helaas al weer werken dus Sharon en ik hebben samen uitgezwaaid. Op zo’n moment merk je wel hoe raar het eigenlijk is dat je je familie voor zo’n lange tijd niet ziet.

Dit was ook de dag dat de Halifax Security form begon. Dit is een groot congres waar veel ministers van defensie voor komen vanuit allerlei hoeken van de wereld. En denk dat van Korea tot Amerika, van Nieuw zeeland tot Duitsland. En ongeveer alles wat er tussen ligt. Dit betekende dat het hele hotel on lock down was, je had speciale ID’s nodig om binnen te komen, je mocht alleen in het gebouw zijn als je moest werken, je mocht niet over de gangen lopen (best lastig als je room service bent) camera beveiliging overal, militeren met mega geweren, politie, FBI, alles was aanwezig. Mijn shifts tijdens security form waren van 11 uur ’s avonds tot 6 uur ‘s ochtends, ik heb dus opzich niet onwijs veel mee gekregen van het hele congres want ik sleep de gehele dag.

Maandag begon weer een normale werkweek, je zag alleen nog resten van het congres waar ze allemaal druk mee bezig waren om op te ruimen. Dinsdag avond besloten Maxime, Johan en ik naar de nieuwe film van de Huger Games te gaan! Jeetje wat een goede film!

De rest van we week lag Maxime helaas ziek thuis met een ontsteking in haar buik waardoor ze 2 weken niet mocht werken, Sharon druk bezig in HR en Johan druk met de hele banqueting verdieping weer normaal terug brengen na het congres.

Woensdag had ik een gesprek met Guido, hij is de general manager van het Westin, maar hij is ook een Nederlander en werkt voor het Nederlandse consulaat hier in Canada. Ik had een aantal vragen over visum, en hoe het zou werken als ik volgend jaar terug wou komen. Na veel informatie gekregen te hebben en ook een gesprek met de HR manager gehad te hebben ben ik naar werk gegaan. Ik hoefde gelukkig maar lekker 4 uurtjes te werken. Johan was die dag vrij en na mijn werk zijn we dus samen even naar Walmart gegaan voor wat dingetjes voor het appartement.

Donderdag was ik heerlijk vrij en heb ik ook lekker niks uitgevoerd, lekker filmpjes kijken in bed en vooral veel slapen. Vrijdag had ik nog een vrije dag en ik heb precies het zelfde gedaan als donderdag. ’s Avonds had Daniel mij uitgenodigd om bij zijn familie te komen eten, het was een soort feestje met vooral heel veel eten. Het was wel erg grappig dat toen ik binnen kwam dat ze mij allemaal herkende van een bruiloft die ik in Digby had gewerkt waar ik Daniel had ontmoet.

Helaas betekende het voor mij wel weer werk om 6 uur ’s ochtends op zaterdag dus bleven we niet onwijs lang.
Op maandag begon enginering aan ons appartement, toen mevrouw Alberts er was hadden we een aantal dingen aangekaart die kapot waren of miste. Op donderdag kwamen ze aan met een nieuwe oven en een nieuwe koelkast en toen was het echt helemaal klaar, alles was gerepareerd! Dus tijd om een appeltaart te maken in een oven die daadwerkelijk werkt!

Woensdag was pas weer een vrije dag en die heb ik weer heerlijk in mijn bed doorgebracht! Ik geniet echt van dagen dat mijn wekker niet om kwart voor 5 af gaat.

Vrijdag was het Sinterklaas, en mijn Opa’s 77ste verjaardag! Dus na werk gauw skype aan en skypen met de hele familie de allemaal samen waren vanwege deze gelegenheid! Na de hele ronde gemaakt te hebben en iedereen even kort gesproken werd ik erbij gezet en was het tijd voor de suprises, na ongeveer 2 uur kwamen de andere ook thuis hier en was het tijd voor onze eigen sinterklaas.

We hadden een monopoly spel gekocht om te spelen maar een speciale uitvoering, 1 waar je de eigenaar van MCDonalds werd, of van Coca Cola! Het was echt een onwijs leuk spel. Verder hadden we ook echt veeeeeelste veel eten, waaronder appeltaart die ik tuurlijk had gemaakt met de nieuwe oven. Zalm wraps, brood met aoli, nachos, kruidnootjes natuurlijk niet te vergeten, saucijzenbroodjes en nog een aantal heerlijke dingetjes. Helaas moest ik gewoon de volgende ochtend weer werken om 6 uur dus maakte we het niet al te laat.

Afgelopen maandag was het een meiden avondje na werk, we hebben onze nagels laten doen en daarna hebben we heerlijk een film gekeken op de bank.

Woensdag was weer mijn vrije dag en aangezien het toch heel de dag al regende waarom niet films kijken in bed! Haha!

Gisteren was mijn eerste dag als supervisor in training dan! Ik word aankomende weken getraind als supervisor in het restaurant.

Nu is het weer tijd voor werk en vanavond ga ik samen met Sharon en Maxime naar het beroemde ballet de notenkraker hier in Halifax. Na de voorstelling moeten we gauw naar huis want ik ga met Johan mee zijn ouders en zusje ophalen van het vliegveld! Want ja! Het is weer tijd voor een familie bezoek!

Bedankt voor alle lieve kerstkaarten en berichtjes die ik afgelopen weken heb mogen ontvangen!

Nou lieve schatjes tot snel!


  • 13 December 2014 - 12:47

    Ilonka:

    Heerlijk om weer je verhaal te lezen. Ik wens je een hele fijne decembermaand! En een knallend begin van 2015

  • 14 December 2014 - 13:13

    T. Guus:

    Wat heb je weer veel te vertellen! En zoveel wisselende werkzaamheden. Je zult inmiddels wel zo'n beetje weten waar je voorkeur naar uitgaat voor als je straks voor iets gaat solliciteren.
    Heb gisterenmiddag lekker vlaai gegeten bij je moeder in Zoetermeer. Leuk om haar en Frederike weer te zien; straks nog een keertje als ze terug is uit Afrika. Gaan we afspreken voor april!!!! Dan zie ik jou ook weer!!!!
    Wens jou, je vriendje en alle lieve mensen om je heen heel mooie kerstdagen en alvast een spetterend uiteinde!
    Knuffel, t. Guus

  • 16 December 2014 - 23:19

    Hein Verlinden:

    Beste (ex) buurdame.
    Ik bewonder je aanpak en tijdinvulling met werk en toch veel plezier. Inmiddels zou ik wel
    genoeg hebben van het vele uiteten gaan. Contacten met iedereen lopen op rolletjes, maar
    daar had ik geen twijfels over, maar toch je levert het bewijs. Heel goed, want met het kennen van
    veel mensen kom je verder. Ben nog niet volledig in beeld, maar mij valt op dat Daniel veel in je berichten
    in beeld is en dat het er toch op gaat lijken dat Canada en de omgeving daar een heeeel bijzondere plek
    aan het verwerven is in je leven. Het vragen of je terug kan komen zegt ook veel.
    Ik wordt daar iets onrustig van, maar het kan zo en zo lopen. Hier is alles gewoon. Heb tijdelijk je
    Moeder weer in de straat en dat geeft gezelligheid. Heb dus wat rust met het huis.
    Ga wel weer van je horen. Groeten en hou je taai, Hein.

  • 28 December 2014 - 18:09

    Omi:

    s een beetje in de "lappenmand" en vond het prima dat de hele familie niet in Maasbracht was.
    Ben wel erg benieuwd hoe het in Tanzania is. Jij hebt het toch wel heel druk met alle verschillende activiteiten in het horecawezen en je houdt volgens mij wel van wat leven in de brouwerij.
    Met je sollicitatie om volgend jaar terug te gaan gaat het wel goed?
    Eerst nog eens overleggen met Barbara en Rinke als je daar komende maand bent; Barbara blijft na de safari nog t/m de verjaardag van Hester in Nederland en gaat daarna ook terug naar Rockey Mount.
    En dan kom jij naar haar toe.
    Lieve Marlous, een leuke oudejaarsavond met alle vrienden en vriendinnen daar en een goed begin van wat weer een bijzonder jaar voor je gaat worden.
    Liefs, ook van Opi,
    Omi

  • 28 December 2014 - 18:11

    Omi:

    Ik zie dat het eerste stuk van bovenstaande mail is weggevallen. Het is 28 Dec. en nu 10 over 6.
    Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 8633

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: