Times flies, almost home! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Times flies, almost home! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Times flies, almost home!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

29 Januari 2015 | Canada, Halifax

Hoi lieve familie, vrienden en wie dit dan ook volgt 

Mijn laatste blog was alweer 1 januari bijna een maand geleden dus ik ben jullie het wel schuldig om weer gauw even een update te geven van hoe het hier gaat.

Na mijn vroege ochtend werken op nieuwjaarsdag en daarna gezellig in de sneeuw spelen was het voor mij inmiddels echt tijd om mijn bed in te duiken. Na zo’n kort nachtje slapen was ik namelijk helemaal kapot! Gelukkig begon ik de volgende dag pas om 3 uur ‘s middags dus kon ik ook nog is uitslapen. HEERLIJK!

Voor het eerst in een hele lange tijd had ik het weekend vrij dus daadwerkelijk zaterdag en zondag! Samen met de meiden besloten we dus gezellig op zaterdag avond te gaan stappen! En voor de rest lekker niks doen! Maandag had ik ook nog een dagje vrij dus dat betekende de was doen, opruimen en schoonmaak dag.

De rest van de week was erg rustig, gewoon elke dag gewerkt en ‘s avonds gezellig gegeten met de andere.

Maandag moesten er weer school opdrachten ingeleverd worden, dus na aantal uren eraan gezeten te hebben was het dan ook echt ingeleverd.
Na weer een hele week gewerkt te hebben was het eindelijk vrijdag! En vrijdag betekende 80’s PARTY samen met Maxime. Na ‘s middags nog even gauw een aantal winkeltjes ingedoken te hebben om de perfecte outfit te scoren. Neon, beenwarmers en felle make-up.

Krullen gingen de haren in en de haarlak volgde snel, na veel moeite stond het aardig hoog en moesten we toch echt aan de make-up beginnen. En toen was het zover op naar het feest.
eenmaal aangekomen drankje gehaald bij de bar en feesten maar. Als je denkt aan een 80’s feestje denk je toch wel aan 80’s muziek, kleding en kapsels. De kleding en kapsels waren er ook zeker te vinden maar de muziek.. tja dat was een ander verhaal.. heel af en toe werd er even een 80’s liedje doorheen gemixt maar het was zeker niet wat we ervan verwacht hadden. Dus Maxime en ik besloten om 1 uur toch echt naar een andere club te gaan, eerst niet helemaal realiserend dat we die outfits aanhadden. Toch gewoon huppakee op naar de club en na een heel gezellig avondje rond een uurtje of 4 in bed beland.

Helaas moest ik de volgende ochtend wel om 6 uur werken! Huppakee douchen en naar werk 

Zondag was het dan zover, de holiday staff party van het westin. Na samen met de meiden klaar gemaakt te hebben gingen we helpen met de laatste dingetjes klaarzetten en dan kon het beginnen. Na heerlijk gegeten te hebben en een presentatie van bijna anderhalf uur geluisterd te hebben was ik helemaal gesloopt dus was het tijd om te slapen.

Maandag ochtend moest ik namelijk gewoon om 6 uur weer werken.

Dinsdag was ook een normale werkdag, toen ik thuis kwam ben ik samen met maxime naar de dokter geweest aangezien ze zich al nu bijna 2 maanden steeds met vlagen niet zo lekker voelt. Na 2 uur wachten, en zonder eigenlijk uitslag van wat t nou is toch weer op weg naar huis.

Woensdag was ik heerlijk vrij, dus na uitgeslapen te hebben ben ik naar superstore gegaan om de ingrediënten te halen voor andijviestamppot! Hij was opzich best goed gelukt alleen t is nooit zoals die van mama.

Donderdag ook nog lekker dagje vrij en heerlijk niks uitgevoerd. Maxime was deze dagen ook thuis omdat ze nog steeds niet lekker was dus hebben we samen heel de dag films gekeken.

Vrijdag moest ik werken van 9-5, weer eens wat anders maar wel druk bezig met allerlei dingetjes waar we anders geen tijd voor hebben. Na het eten zijn we naar de film geweest, de wedding ringer, wat is die hilarisch zeg! Onwijs veel gelachen. Op de weg terug naar huis even via starbucks een koffie gehaald. Eenmaal thuis aangekomen had ik eigenlijk te veel energie dus ik dacht waarom gaan we niet stappen?!? En ja hoor bijna anderhalf uur later stonden we in de club! Na een onwijs gezellig avondje uit gauw naar bed want ja ik moest wel gewoon werken om 6 uur. Eenmaal op werk bleek mijn serveerder voor die avond zich hebben ziek gemeld, na veel moeite en niemand die kon werken moest ik toch echt die avond terug komen om 2 groepen van 15 te bedienen. Nou oke dan… ik zou eigenlijk even powernappen maar nee ik kom wel werken! Uiteindelijk was het echt onwijs leuk op werk en waren het 2 leuke groepen om te serveren. Na werk heel gauw de douche in en omkleden! Want ja je geloofd het niet maar we gingen weer stappen!

Dit keer omdat Anam, een vriendin van werk, jarig was! Eerst even drankje gedaan bij de bar “dirty nelly’ waar Michael de frontoffice supervisor zijn band optrad. Uiteindelijk in de club aangekomen kwamen opeens Michael, Odane (frontoffice) en Guido (general manager) aangelopen! Die kwamen met ons samen anam der verjaardag vieren! Rond een uurtje of half 4 vonden we het wel weer goed geweest en was het weer tijd om naar bed te gaan. Want ook deze keer moest ik om 6 uur werken.

Zondag avond was ik toch echt gesloopt en ben ik gauw gaan slapen.
Deze hele week werk ik weer van 6-3, en is er een sneeuwstorm! Op maandag lag er ongeveer 5 cm en nu op donderdag ligt er op meeste plekken toch echt wel 20cm/25cm! Morgen (vrijdag) begint heerlijk mijn weekend, dat betekend dus opruimen, was doen, schoonmaken en klaarmaken voor zondag. Maar natuurlijk ook een avondje stappen met de meiden. Zondag moet ik gewoon smorgens werken maar dan savonds komt mijn mama voor een week!

Ik heb hier echt onwijs veel zin in! Heb nu al allemaal leuke dingen gepland staan!

Nou lieverds, ik heb inmiddels ook mijn vlucht naar huis geboekt. Wij zullen met z’n vieren op dinsdag 9 juni om 12.10 weer voet zetten op Nederlandse bodem! Als jullie het leuk vinden om me te komen ophalen zou ik dat heel erg waarderen! En anders zie ik jullie zeker in de eerste weken dat ik weer thuis ben!

Tot snel & liefs

Marlous

  • 29 Januari 2015 - 17:08

    Liesbeth:

    Lieve Marlous,
    het duizelt me wel hoor, zoveel energie als jij hebt! Ik begrijp dan ook dat je ondanks al dat gestap, eten en drinken je geen kilootje aankomt;-)
    Ik wens je nog een heel fijne tijd in Halifax en volgende week veel gezelligheid met je mams! Daarna een weekje naar Rocky Mount, het leven is zo slecht nog niet!
    Dikke knuffels van Jos en Liesbeth

  • 29 Januari 2015 - 19:37

    Hein Verlinden:

    liefste Marlous,

    Ik geef het op. De energie die je aan de dag legt is niet te evenaren. Je wil werkelijk alles meemaken, doen en daarbij ook nog werken voor 10. Valt er iemand uit dan is Marlous er toch. De vrouwtje sta je ook bij het stappen. Tja; je bent jong en je doet wat. Gelijk heb je, maar ga ook eens tijdig op rust.Overigens moet
    je mijn stamppot eens proeven. Ik hoor je al roepen dat die niet kan tippen aan die van Mamma, maar de mijne mag er ook zijn. Wens je een heel leuke week met je moeder. Geniet er van. Dank voor de informatie over je vlucht. Ga in mijn agenda kijken. Hou je taai, want met al die drukte en energie is juni toch nog een
    eindje weg.Veel groetjes, Hein.

  • 30 Januari 2015 - 12:13

    T. Guus:

    Hi nichtje,

    dat je nog tijd hebt om je verhaal te schrijven...........! Zeker in die 2 uurtjes tussen thuiskomen na het uitgaan en weer starten op je werk! Hoe hou je het vol. Zoals je moeder op fb schrijft: "ik wil geen verlepte dochter zien". Denk je een beetje aan je rust (zegt deze oude tante). In je vrije tijd moet je ook nog je huishoudelijke dingen verrichten.
    Maar ik ben toch blij dat je elke keer ons weer op de hoogte houdt van je reilen en zeilen.
    Vorig weekend vierde t. Maria en o. Kenneth hun 50-jarige bruiloft. Alle ooms en tantes waren present. We hebben 2 heerlijke dagen gehad en lekker gewandeld bij de Mookerheide. Er lag sneeuw, dus dat was extra mooi.

    Geniet overal van en ik wens jou en je moeder een heel gezellige week.
    Liefs,
    t. Guus

  • 30 Januari 2015 - 12:36

    Omoe:

    Lieve Marlous,
    Iedereen wordt al moe bij het lezen wat jij allemaal doet. En dan bedoel ik niet alleen het werk!
    Maar, ik ben ooit ook jong geweest. Mocht wel naar een studentenfeest terwijl ik nog op school zat, maar de volgende morgen gewoon naar school. Schriftelijk werk van de wiskundeleraar die zelf achterin de klas ging zitten slapen: was naar hetzelfde feest geweest als ik.
    Lang geleden hoor! Nu ben ik 80. Heel saai, met je familie in Amerika en Canada.
    Wat fijn dat Mama een week naar Halifax komt. En wat fijn dat je in juni naar Nederland komt. Het staat al in mijn agenda.
    Het zal wel gek voor je zijn om weer aan een "normaal" dag- en nachtritme te wennen.
    En dan? Wat zijn de toekomstplannen? Ik begreep: weer naar Canada.

    Doe je werk èn geniet maar van alles.
    Liefs van Omoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8635

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: