Hello 2015! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Hello 2015! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Hello 2015!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

01 Januari 2015 | Canada, Halifax

Hoi lieve vrienden en familie,

HAPPY NEW YEAR!

Ik zal eerst even vertellen wat ik allemaal gedaan heb afgelopen weken. Ik was mijn vorige blog geëindigd met dat ik naar de notenkraker zou gaan die avond.

Na dat ik zaterdag 13 december van 6 uur in de ochtend tot 3 uur ’s middags had gewerkt was het tijd om gauw even wat te eten en dan op naar de ballet voorstelling. We wisten niet goed wat we moesten verwachten aangezien het door leerlingen van verschillende dans academies gedaan werd. Na bijna 2,5 uur was de show afgelopen en wat was het gaaf. Een heel stuk vetter dan we in eerste instantie hadden gedacht! Het was wel gauw tijd om terug te gaan want ik zou met Johan naar het vliegveld gaan.

Deze zenuwachtige jongen kon echt niet wachten dus bijna een uur voordat ze moesten landen gingen Johan en ik al met de taxi naar het vliegveld wat hier ongeveer een half uur vandaag ligt. Aangekomen op de airport eerst even een thee en een koffie gehaald en toen kon het wachten beginnen.. officieel gesproken zou het vliegtuig om kwart voor 12 moeten landen, maar door een technisch probleem waren ze al met vertraging vertrokken en toen konden ze ook niet landen door dikke mist.

Dus bijna een uur later waren ze dan eindelijk geland. Rond 1 uur kwamen ze dan ook eindelijk door die deuren! Inmiddels had Johan denk ik al wel 10000X gewisseld van staan zitten, staan zitten. Maar ze waren er eindelijk. Het was een erg leuke verassing aangezien zijn ouders en zusje niet wisten dat we ze kwamen ophalen! Na even gezellig gekletst te hebben gingen we naar het hotel. Ik gauw mijn bed in want ik moest gewoon werken de volgende ochtend.

Zondag was het een gewone werkdag voor mij. Na werk vroegen de
ouders van Johan ons mee uiteten. Dus gingen we gezellig met z’n alle naar Henry House.

Maandag en dinsdag waren twee dagen in training als supervisor voor mij. Woensdag weer een rustig dagje in room service.
Woensdag avond had ik een gezellig meiden avondje met Anam, Jessica, Courtney en Nisha. We zijn gezellig uiteten geweest bij East Side Mario.

Donderdag had ik heerlijk een dagje vrij! Na heel de dag in m’n bed gelegen te hebben ben ik ‘s avonds weer uiteten geweest dit keer bij Morris east in Bedford samen met Daniel en zijn familie.

Vrijdag was mijn 2de dag vrij, heerlijk uitgeslapen en daarna met Johan en zijn ouders en zusje naar Cidacel hill geweest, dat is een heuvel hier in de buurt met een fort erin. Het was erg leuk om te zien want ze waren er een tv serie aan het opnemen, dus mensen in ouderwetse kleding enzo! Na dat we helemaal koud waren geworden was het tijd om terug te gaan naar het hotel want Johan zijn moeder ging andijvie stampot maken! HEEERLIJK!
Zaterdagochtend moest ik jammer genoeg weer werken maar het ging wel

snel voorbij aangezien ik een leuke avond had gepland met de meiden Sharon en Maxime. We zijn namelijk gaan schaatsen hier op de buitenbaan vlak bij, uiteten geweest bij Boston Pizza en daarna naar de film Horrible Bosses 2.

Zondag ochtend was het weer zo ver om 4.45 ging mijn wekker af want er moest weer gewerkt worden. Na werk heeeerlijk heel de middag en avond in mijn bed gelegen en uitgerust. Ik voelde me alleen niet zo lekker dus maandag ben ik ook even een dagje thuis gebleven.

Dinsdag ging het al een heel stuk beter dus gewoon weer werken. In de
avond gaf Daniel een soort feestje, iedereen had wat te eten gemaakt en daarna was het gewoon gezellig drankjes doen.

Woensdag was het de dag van kerst avond, we waren alle 4 vrij dus we kregen van de keuken een kalkoen met allerlei bijgerechten. Kalkoen is wat ze hier eten bij Thanks giving en kerst.

Op donderdag was het kerst, voor mij betekende dat van half 9 ‘s ochtends tot 9 uur ‘s avonds werken. Mijn officiële positie was room service maar ik moest ook in de lobby helpen, mensen de goede kant op sturen en zorgen dat iedereen zich registreerde. Na die lange werk dag vond ik het heerlijk om mijn bed in te duiken. Dus dat deed ik dan ook.

Vrijdag ochtend had ik heerlijk een dagje vrij, om half 12 hadden we een
brunch met de room mates, dus afgebakte broodjes, crossaintjes en allemaal andere lekkere dingen. We hadden ook een cadeautje voor elkaar gekocht.

Maxime wou graag een luchtje, Sharon een giftcard van Michael kors, Johan een gift card van fossil en ik wou graag een pandora bracelet dus ik kreeg daar een gift card voor dat ik hem zelf kon uitkiezen. Toen ik vrijdagavond kerst vierde met Daniel kreeg ik van hem een pandora armband met een badeendje als schakeltje. Voor de mensen die dat niet weten ik heb 198 badeenden… mijn gekke verzameling dus ik vond dit schakeltje echt onwijs vet.

Zaterdag moest ik weer werken maar ben ik met de meiden na werk naar de mall gegaan. Ik heb daar samen met de meiden bij pandora 2 hele gave schakeltjes gekozen, 1 is een canadeze maple leaf en 1 is een hockey puck met 2 hockeysticks. Dit in het teken van ons canada jaar wat we samen doen!

Zondag moest ik werken en was het mijn allerlaaste dag in room service.
Maandag was mijn eerste officiele dag als supervisor. Ik vind het nu echt onwijs leuk op werk en vind het nu ook een heel stuk interessanter!

Dinsdag was mijn 2de dag en ik ben verantwoordelijk voor de seating plan van oudjaarsavond. Ik ben daar dus druk bezig mee geweest.
Woensdag was het dan zo ver het was oud jaarsavond. Aangezien ik nu een supervisor ben wist ik dat ik lange dagen zou maken en korte nachtjes, na verantwoordelijk te zijn voor de tafelindeling in het restaurant voor bijna 250 man, moest ik er daarna ook 1 maken voor 360 man die naar een comedy show kwamen die avond. Om half 1 was het dan toch echt klaar! Ik had inmiddels al 11 uur gewerkt dus vond het wel weer goed.

Vanmorgen ging mijn wekker om kwart voor 5.. want ja ook als supervisor moet je om 6 uur sochtends aanwezig zijn. Dus vanmorgen stond ik om half 6 op werk. Aangezien ik wist dat er vanmorgen veel moest gebeuren ging ik wat eerder beginnen. Na een drukke ochtend en middag werken kon ik eindelijk lang uit liggen dacht ik… maar nee! We hebben namelijk vandaag voor het eerst sneeuw!

Dus wij de 4 kleine kleutertjes gingen naar buiten, sneeuwballen gooien, elkaar inzepen, foto’s maken en sneeuw engeltjes maken op de grond. Eenmaal koud geworden en een uur later vonden we het wel weer genoeg.

Nu is het tijd om te koken en te eten dus ik ga er mee stoppen!
Ik wil even iedereen bedanken voor de kerstkaartjes! ik weet van een paar dat ze nog onderweg zijn maar kan er nu al niet op wachten!

Ik wil iedereen en onwijs gelukkig, gezond en geweldig 2015 wensen! Tot over 5 maanden!

  • 02 Januari 2015 - 15:36

    T. Guus:

    Hi nichtje,
    allereerst voor jou ook een heel gelukkig, succesvol en vrolijk 2015!
    Waar haal je de tijd vandaag om dit verhaal weer te schrijven! Werken, werken, uitgaan, eten, lunchen (= natuurlijk ook eten), lekker uitslapen om bij te komen van alles hierboven!
    Zo te lezen geniet je voor de volle 100%. Houwen zo! Ben heel benieuwd waar jij - na dit jaar - je plekje gaat vinden. Heb wel zo'n flauw vermoeden!
    Liefs en groetjes, ook van Michiel.
    t. Guus

  • 02 Januari 2015 - 16:34

    Omoe:

    Lieve Marlous,

    Gelukkig Nieuwjaar! Voor jou en voor je schare vrienden en vriendinnen daar.
    Volgens mij heb je het, naast hard werken, reuze gezellig daar. Veel stappen, veel en lekker eten, dan hier dan daar. En dan een dag lang bijslapen. Zo te lezen geniet je ervan. En wij van jouw verhalen!

    Liefs van Omoe

  • 02 Januari 2015 - 22:18

    0mi:

    Hoi Marlous,
    Allereerst dank voor je mooie kerstkaart.
    Als ik zo lees in je blog laten ze jou niet meer gaan na de stageperiode.
    Je vertelt zulke enthousiaste verhalen; veel en hard werken en je hebt er ook lol in.
    En dan komt binnenkort ook nog je reis naar Rockey Mount, ik ben heel benieuwd hoe je het daar vindt.
    Toch ook daar je eigen kamer en aan de andere kant van de badkamer de kamer van Frederike.
    We wachten ook in spanning op de foto's van de safari. Leuk dat Barbara nog t/m Hesters verjaardag blijft, dan horen en zien we er vast al veel van.
    Dag lieve schat, tot over 5 mnd.
    Ook groetjes van Opi.
    Omi

  • 03 Januari 2015 - 21:29

    Hein Verlinden:

    Hoi Marlous,

    Je hebt een goed start gemaakt in 2015 lees ik. Van mij ook de beste wensen dat het een gelukkig en
    gezond jaar mag worden. Uit je verhaal merk ik dat je inmiddels wel geheel vergroeid bent met Canada.
    Heerlijk als je zo in het leven staat. Wel drukker geworden in je nieuwe functie. Je bent ook voor de leeuwen
    gegooid in deze drukke tijd met het organiseren van de grote partijen. Blijf wel op jezelf passen. Niet overdrijven, want het gaat je dan opbreken. Veel uren maken kost veel energie in jou vak. Neem je rust. Geniet van de uitjes en de vrienden en vriendinnen. Hier gaat het goed. Was heeeeel stil in de straat tijdens oud en nieuw. Ik was tijdens kerst veel uiteten. Je ouders maar even gezien, want die waren gelijk weer via schiphol onderweg. De 5 maanden gaan snel om, maar ik neem aan dat we nog enkele malen een verhaal over je ervaringen meekrijgen.
    Groetjes, Hein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 8676

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: