Laatste weken als een tiener! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Laatste weken als een tiener! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Laatste weken als een tiener!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

07 September 2014 | Canada, Digby

Hoi lieve familie en vrienden!

Na mijn laatste blog zijn er alweer 2 weken voorbij dus ik vond het hoog tijd voor een nieuw blog!

Dus we gaan even 2 weken terug in de tijd, het begon met een drukke week op werk, elke dag split shift ’s. Op donderdag kwam mijn eerste verjaardag doos aan, deze was van Ingmar. Allerlei brieven, verjaardag kaarten en cadeautjes.

Op donderdag 28 augustus begon Warf Rat Rally, dat is een 4 daags motor event. Op donderdag liepen de straten en hotels vol met motoren, van klein tot mega groot, met zijspan en zonder. Van super nieuw tot zowat antiek! Ongeveer 21.000 motoren moet je nu oprekenen die in een stad komen dat nog kleiner is dan Zoetermeer. Dit jaar was het ook een jubileum jaar, wat nog meer mensen trok. In totaal waren er 80.000 mensen geregistreerd!

Dit betekende wel dat er eindelijk een beetje drukte was in de club in Digby, er is hier 1 club en normaal gesproken staan we daar met een man of 10.. allemaal van werk..

Dus op donderdag moesten we natuurlijk wel naar de club. Met bijna alle collega’s dus een heerlijk avondje gaan stappen!
Vrijdag ochtend was het gewoon weer tijd voor werk om half 7 dus ja hoor daar gingen we weer gewoon huppakee op naar werk! Sommige gasten van het hotel waren we ’s nachts tegen gekomen zag ik dus ook bij het ontbijt! Na vrijdag heel de dag gewerkt te hebben was het ’s avonds natuurlijk weer tijd om opnieuw naar de club te gaan!

Zaterdag ochtend was het opnieuw tijd voor werk, dus ja hoor daar stonden we met z’n alle weer, beetje brak, moe, maar we stonden er! Na een middagdutje gedaan te hebben was het zaterdag avond weer tijd om te werken. En ja de laatste avond van Warf Rat konden we natuurlijk niet missen dus ja hoor daar gingen we weer! Op naar de club voor een avondje stappen!

Zondag ochtend waren we met z’n alle wel helemaal gesloopt. Dus na werk ging iedereen slapen om weer een beetje bij te tanken.
Toen was het alweer maandag alweer een week voorbij gevlogen. Ik hoefde alleen een ontbijtdienst te draaien, en daarna had ik lekker de rest van de dag vrij! Ik was zo moe van het hele weekend dat ik eigenlijk de rest van de dag geslapen heb.

Dinsdag waren Sharon en ik beide vrij dus ik had via een vriendin hier op werk kunnen regelen dat we haar auto mochten lenen. Om 8 uur reden we weg op naar Digby Neck, daar gingen we walvissen kijken, toen we er heen reden kregen we eigenlijk een beetje het gevoel alsof we niet gingen varen. Het was zo ontzettend mistig dat we nooit geloofde dat de boot daadwerkelijk zou gaan varen. Gelukkig toen we aankwamen zeiden ze dat we gewoon gingen en dat we ons geen zorgen hoefde te maken. Eenmaal op de boot moesten we ongeveer 45 minuten varen voordat we in dat gebied zaten waar we kans hadden op walvissen. Na ongeveer 10 minuten kreeg de kapitein een melding over de radio van een andere boot dat die boot er 2 gevonden had. Dus wij gingen daar heen bleek het een mama en een baby! De baby was heel speels dus ging heel de tijd rondjes draaien en een soort show geven wat echt leuk was om te zien! Na ongeveer een uur gingen we terug naar de kust, en lieten we de walvissen met rust. Toen we rond lunchtijd terug waren besloten Sharon en ik naar Yarmouth te rijden, lekker middagje shoppen. Na dus heerlijk geshopt te hebben zijn we uiteten geweest waar ik een heerlijke steak heb gegeten. Na een uur weer naar huis gereden te hebben waren we beide helemaal gesloopt dus ik besloot lekker m’n bed in te kruipen.

Hierna volgde weer een week van split shift ‘s. Vandaag zondag 7 september ben ik samen met mijn collega Noah voor brunch gaan eten in het restaurant op werk voor mijn verjaardag.

Nu ga ik nog even lekker niks doen, misschien even over het strand wandelen tot ik weer moet werken.

Morgen moet ik eerst een split shift werken en ’s avonds gaan we met z’n alle stappen voor mijn verjaardag!!

Ik wil nog even Angelique, Roelof, Sebastiaan, Ingmar, Hein, Omoe, Opi en Omi, Papa, Mama, Hester, Sacha, Jules, Sjors, Diede en Tante guus bedanken voor de lieve kaartjes!

Nu ga ik nog even genieten van mijn laatste uurtjes als tiener.. vanaf morgen ben ik oud want dan ben ik een tigger. Haha!

Tot snel! kusjesss

  • 07 September 2014 - 19:57

    Mama:

    Lekker druk en ongelooflijk aan het genieten. Volgens mij heb je naast walvissen ook zeehonden gezien en heeft TNT je een tweede gekraakte doos bezorgd..... Dikke kus.

  • 07 September 2014 - 20:20

    Ilonka:

    Heel veel plezier morgen met je verjaardag! Maak er iets moois van!

  • 07 September 2014 - 20:32

    Hein Verlinden:

    Hallo Tiener,
    Nog even en dan sluit je weer een fase af. Elke nieuwe heeft ook zijn charme.
    Heb wel door dat je uitgaan naast het werken een van de meeste bezigheden
    is. Heb echter ook het beeld gekregen dat dat vermoeiender is dan het werk, want
    je moet telkens een dag bij slapen. Wens je morgen een blije en feestelijke dag.
    Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Moeten we maar eens inhalen. Uit jouw verhalen
    maak ik op dat je het volledig naar je zin hebt. Je regelt dat ook wel, maar toch.
    Had voornemen een mail te zenden, maar dit past nu ook wel.
    Blijf ervan genieten,
    Groeten, Hein.

  • 07 September 2014 - 22:06

    T. Guus:

    Hoi lief, nog superjong nichtje! Morgen is dat weer anders, dan ben je gewoon mijn jonge nichtje!
    Wat een happenings maak jij mee! Komt er soms ook nog een oldtimermeeting?!! En wat een geweldige ervaring (mooie foto's!) zal het zien van moeder en kind walvis geweest zijn.
    Wens je morgen een heel leuke dag en laat je lekker verwennen!
    Liefs,
    t. Guus

  • 07 September 2014 - 22:17

    M.J. Secker:

    Hi dear ex-teener! Voel je je nu een stuk volwassener? Nee hè, dat was je al, maar nu is het officieel.
    Van harte gefeliciteerd.
    Kenneth en Maria

  • 11 September 2014 - 10:59

    Omoe:

    Lieve Marlous,
    Je wisselt het, zo te lezen, aardig af: hard werken en lol maken.
    Fijn dat je daar vriendinnen hebt om mee te gaan stappen.
    De walvissen. Ja, ik ken de opwinding. Alleen was het bij ons onverwacht, tijdens een oversteek van Spitsbergen naar Groenland. We zagen het spuiten in de verte en toen kwamen ze nieuwsgierig dichterbij.
    Je maakt van alles mee dat je nooit meer vergeet. Geniet ervan!
    Liefs van Omoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8625

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: