63 days ago it all started - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu 63 days ago it all started - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

63 days ago it all started

Blijf op de hoogte en volg Marlous

18 September 2014 | Canada, Digby

63 dagen geleden stonden we op Schiphol, om precies te zijn 62 dagen en 13 uur geleden lande ik op Halifax. Dat betekend dat er alweer 2 maanden voorbij zijn, veel kan gebeuren en veranderen in 2 maanden.. Vrienden maken op m’n nieuwe werk, schoolopdrachten over stage maken, ouders verhuizen naar amerika, niet meer elke woensdag met Femke samen eten en gezellig bijkletsen, niet meer avondjes bij Niels thuis chillen met de vrienden groep, nee nu is het tijd voor de was, 48 uur werken in de week en slapen op alle andere momenten dat mogelijk is.

Mijn laatste blog schreef ik als tiener, dit is mijn eerste blog als tigger, jeetje wat voel ik me gelijk oud!

8 september begon voor mij gewoon als een normale dag, werk om kwart over 6. Om 10 uur vond mijn supervisor het genoeg geweest dus ik mocht gaan. Eenmaal omgekleed ging ik naar Pizza dellight voor lunch samen met Racheal. Na heerlijk gegeten te hebben en gekletst gingen we terug naar werk. Gauw omkleden want er moest alweer gewerkt worden. Na dat de avondshift voorbij was liep ik in mijn kamer en lagen er allemaal ballonen op mijn bed en een cake, Sharon had dit allemaal in mijn kamer gelegd in de naam van Maxime, Johan en haarzelf! Echt heel lief! Na dus kaarsjes uitgeblazen te hebben en een stuk cake gegeten te hebben. Moest ik toch wel echt gauw omkleden en klaarmaken voor een avond stappen. Hier in Digby zit wel een club maar het is er normaal gesproken heel rustig, we hadden de dag ervoor al gebeld en gevraagd of ze open konden blijven omdat het iemands verjaardag was. Gelukkig komen we vaak genoeg en weten ze wie we zijn en vinden ze dat niet erg  na een geweldig avondje stappen lagen we dan ook om 5 uur in ons bed..

Helaas ging mijn wekker alweer om 9 uur wat wel erg vroeg was na zo’n avondje stappen maar ik ging wat leuks doen dus dat maakte veel goed! Ik moest om 10 uur op de highschool van Digby zijn waar ik had afgesproken met Karen, Karen is een home stay coördinator hier in Digby voor alle internationale studenten. Om half 11 gingen we met alle internationale van Digby naar Camp peniel. Camp Peniel is een zomerkamp accommodatie waar alle internationals van tri-country samen komen voor een informatie en orientatiekamp. Ik ging mee om te helpen en presentaties te houden over hoe je je high school jaar geweldig kan maken! Wat je wel en niet moet doen, hoe canadezen zijn, maar ook hoe andere internationale kunnen zijn. John Mackinnon is de manager van het programma en hij had mij gevraagd om te komen helpen, dit leek mij onwijs leuk omdat ik zit te denken om voor een internationale studenten programma te gaan werken later. Op dit kamp kwamen 143 internationale studenten waaronder 2 Nederlanders, het was erg leuk om even met ze te kunnen kletsen en zien wat hun motivatie is om naar Canada te gaan.
Na 3 dagen op dat kamp geweest te zijn was het weer tijd om terug te gaan naar Digby..

Vrijdag ochtend was het weer tijd om te werken om kwart over 6, na een drukke ochtendshift gingen Shelby, Sharon, Racheal, Jevin en ik uit om te lunchen. Daarna heb ik heerlijk heel de middag geslapen want jeetje wat was ik moe! ’S Avonds was het echter wel weer tijd voor werk. Daarna volgde een weekend van werken, werken en werken.

Dinsdag was het eindelijk weer een vrije dag daar was ik ook echt aan toe! Heerlijk een keertje weer uitslapen in plaats van 5 uur de wekker.. dus ja hoor ik werd om 12 uur wakker HEERLIJK! Na gauw even wat gegeten te hebben zijn Racheal, Noah, Sara, Marina en ik naar Frenchies geweest. Frenchies is een grote tweede hans kleding winkel hier in Digby. De meiden zeiden steeds dat het zo onwijs goed was en dat ze veel hadden dus ik wou best een kijkje nemen. 3 uur later liepen we de winkel uit. Ik had inmiddels 2 nieuwe zwarte pantalons (LANG GENOEG!!WOOHOO), en 2 vestjes gekocht. Omdat we toch wat langer in de winkel waren gebleven dan geplant moesten we gauw terug naar werk want de andere meiden moesten allemaal werken. Ik en Noah besloten dat we geen zin hadden in staff cafeteria dus vroegen of Mike ook zin had om mee uit eten te gaan, en ja hoor dat vond hij best gezellig! Na heerlijk gegeten te hebben terug in de woonkamer met z’n alle tv gekeken tot de rest klaar was met werk. Rond een uurtje of half 1 ‘s avonds kwamen Amy, Jevin, Racheal, Jamie en ik op het idee om met de spraypaint die we hier hebben naar een stuk rots te gaan en dingen te verven, helaas was mijn batterij van mijn telefoon leeg na een tijdje dus heb ik nog geen foto’s kunnen maken! Om 3 uur vond ik het wel tijd om naar bed te gaan.

Woensdag was weer een vrije dag, eenmaal wakker geworden om kwart voor 12 besloten Racheal en ik te gaan eten bij de 19th hole, dat is het restaurant dat bij onze golf course hoort. Helaas moest Racheal daarna werken dus ging ik terug naar huis. Toen was het toch echt tijd om aan mijn school opdracht te gaan werken. Ik moest 2 acties op werk vinden die verbetering kunnen gebruiken. Ik moet een heel verslag schrijven hoe het precies verbeterd kan en waarom dat verbeterd moet. Na ongeveer een uur er aan gewerkt te hebben was het tijd om de was te doen. Huppakee 3 ladingen was en een heerlijk bij klets uurtje op skype met Femke was het alweer tijd om avond te gaan eten. Marina en ik waren beide vrij, en ze hadden zalm in de staff cafetaria, en voor wie mij goed kent weet dat ik dus echt totaal geen zalm eet.  Wij besloten dus samen naar downtown Digby te lopen (ongeveer 20 minuten) en gezellig te eten bij een restaurantje genaamd Dockside. Nadat we gegeten hadden gingen we terug naar ons huis. Ik was inmiddels zo moe dat ik heerlijk om half 10 al m’n bed in kroop.

Vanmorgen moest ik weer werken, waar ik heel toevallig een Nederlander heb ontmoet, deze mevrouw komt origineel gesproken uit Delft en woont al 10 jaar in Duitsland. Ik vind het erg leuk om af en toe Nederlandse gasten te hebben zodat ik even Nederlands kan praten!
In mijn vorige blog was ik helemaal vergeten te vertellen over dat ik tijdens het walvis kijken ook zeehonden heb gezien en dat ik een verjaardagsdoos heb gekregen van mijn ouders, helaas was de post er niet heel voorzichtig mee geweest en waren er een aantal verpakkingen gebroken.

Ik wil nog even mijn ouders bedanken voor het coole kaartjesblog, alle verjaardagskaarten die ik heb mogen ontvangen van iedereen en alle lieve berichtjes die ik in de afgelopen 2 maanden heb gekregen.

Tot snel!

  • 18 September 2014 - 20:29

    Ilonka Poelstra:

    Dat je al weer zo lang in het verre Canada zit. Als ik het verslag lees is het net of het hier om de hoek is.....en het skypen met Femke en je ouders is een welkome afwisseling!

  • 18 September 2014 - 21:40

    Zoë:

    Leuk om jouw verhaal ook te lezen! Ga je volgen!

  • 19 September 2014 - 15:18

    Liesbeth:

    Lieve Marlous,
    heel soms krijg ik een berichtje van Waarbenjijnu.nl, maar nu zie ik dat je al heel wat stukjes geschreven hebt en veel foto's hebt gepost. Leuk hoor! Het valt me wel op dat jij altijd met een enorme smile rond loopt:-) Je hebt het dus erg naar je zin, maar ik denk ook dat het hotel het erg naar de zin heeft met jou! Je gaat altijd vol aan de bak en met zo'n vrolijk koppie kan dat natuurlijk niet stuk! Oke, af en toe een beetje brak, maar dat mag de pret niet drukken, feestbeest!
    Geniet nog van een prachtige tijd!
    Dikke knuffel,
    Jos en Liesbeth

  • 19 September 2014 - 19:58

    Omi:

    Hallo lieverd, jouw energie kan bergen verzetten als ik zo lees over alles wat jij onderneemt. Geweldig!
    Misschien wil je "Holland"wel voorgoed vaarwel zeggen omdat Canada jou niet meer kan missen.
    We zien wel over een paar maanden.
    Zo te lezen ben je al aan het denken over werkzaamheden na de stageperiode.
    Veel plezier en werklust de komende tijd en veel groeten en een knuffel van Opi en Omi.

  • 20 September 2014 - 11:57

    T. Guus:

    Hoi lief nichtje,
    het is maar goed dat je vreselijk hard werkt en rent, want als ik lees dat je zo vaak lekker uit eten gaat, of het nu lunch is of diner, zou je eigenlijk al een tonnetje rond moeten zijn inmiddels!!
    Ik geniet van je verhalen en de prachtige foto's die je plaatst. De natuur is nu op z'n mooist, denk ik, met die herfstkleuren. Kijk dus weer vol spanning uit naar het vervolgverhaal.

    Liefs,
    t. Guus

  • 23 September 2014 - 21:37

    Hein Verlinden:

    Hoi Marlous,

    Je hebt een heel druk leven, maar de realiteit is dat werken en werken een belangrijke
    rol gaat innemen in je Tigger bestaan en verdere leven.
    Ben net terug uit Limburg enkele dagen op de camping gestaan. Je moeder even gesproken.
    Die heeft het erg druk met inpakken. Ik ga haar op 27 oktober op het vliegtuig zetten.
    Ik heb me ook een etentje buiten de deur gegund. Zat overigens helemaal alleen
    in het restaurant. De rest zat in de kroeg. Was wel erg lekker en deed goed eens
    niet te hoeven koken en daarna opruimen.
    Blijf genieten en kijk goed rond en maak plannetjes voor je toekomst.
    Nu kun je het nog uitproberen en bekijken. Je gaat je weg wel vinden.
    Ik hoor graag over je volgende ervaringen en spannende belevenissen.
    Groetjes, Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8676

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: