5 dagen vrij! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu 5 dagen vrij! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

5 dagen vrij!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

26 Augustus 2014 | Canada, Digby

Daar zijn we weer!

Er is weer een tijdje voorbij sinds m’n laatste blog dus denk schrijf er weer eventjes een zodat jullie weer op de hoogte zijn.
De week begon eigenlijk vooral met veel werken! Ik werk dagelijks 2 shifts, een ontbijtshift en een dinershift. En tussendoor ben ik vrij, waardoor ik dus tijd heb om de was te doen, boodschappen, middag dutjes (ERUG BELANGRIJK!) woensdag ochtend was ik na mijn ontbijt shift vrij tot vrijdag avond! Dus John en Gina vonden t leuk als ik weer langs zou komen.

Woensdag rond half 1 kwam John me ophalen en reden we richting Woods Harbour. ‘ S middags lekker in het zonnetje gezeten. De volgende dag ging ik gezellig samen met Gina naar Yarmouth, waar ik een heel leuk bordje voor in m’n kamer heb gekocht, en een aantal kleding dingetjes. Al 4 jaar beloofde John me mee te nemen naar de schietbaan en dat ik zijn geweer mocht schieten, vrijdag was het dan eindelijk zover! Ik mocht beide geweren schieten, 1 was om vogels te schieten, die vond ik zelf het leukst, je schoot 2 of 3 keer achter elkaar. Ik schoot ook een geweer waar je herten enzo mee schiet. Deze was veel heftiger en door de loop waar je doorheen moest kijken heb ik nu een bult op m’n hoofd, en lichtelijk blauw oog en een snee in m’n voorhoofd. Gelukkig was het wel onwijs leuk en maakt dat me allemaal niet zoveel uit!

Toen ik zaterdag weer moest werken werd tijdens de ontbijtshift verteld dat ik die avond een bruiloft moest werken! Ik had er gelijk al onwijs veel zin in! Toen ik dus bij de bruiloft aankwam gelijk gemeld dat ik wel de persoon wou zijn die tot t einde moest blijven! Er blijft er altijd maar 1 en ik vond t leuk om een keer heel de bruiloft mee te maken. Ik was zondag vrij dus vond het prima! Toen ik om 2 uur ‘ s nachts klaar was met werken was ik klaar wakker samen met de barman en nog 2 die wakker waren hebben we nog 2 films gekeken en uiteindelijk rond kwart over 5 naar bed!

Zondag heb ik heerlijk uitgeslapen tot een uurtje of 12, om 2 uur was Marina, een meisje uit de keuken klaar met werk, samen met Mike en Dan besloten we naar een Theme park te gaan. Wat hier ongeveer een half uur vandaan ligt. Dus huppakee in de auto en onderweg! Na een middag in de achtbanen, draaimolen, waterslides en weet ik het wat allemaal wel niet geweest te zijn vonden we het tijd om weer te gaan. Het was inmiddels al bijna 7 uur dus we besloten in Yarmouth te gaan avond eten, (een uur verder op…) ja we hebben dus een uur gereden alleen voor een restaurant! Nou dat zou je in Nederland toch echt niet doen! Rond een uurtje of 10 waren we weer terug in Digby dus gauw douchen en mn bed in, ik was zo moe!

Gisteren had ik nog een dagje vrij dus kon even lekker rustig de was doen en boodschappen.

Ik wil even Omoe en Ilonka bedanken voor de lieve kaartjes!

Tot snel! xxxxxxxxxx

  • 26 Augustus 2014 - 19:31

    Omoe:

    Lieve Marlous,
    Ik was blij met je verhaal. Had een computerstoornis en was bang je gemist te hebben. Gelukkig niet.
    Hard werken en toch ook plezier maken. Prima!
    Liefs van Omoe

  • 26 Augustus 2014 - 21:16

    Hein Verlinden:

    Hoi Marlous,
    Kijk altijd uit naar een verhaal van je. Ik hoop dat de snee snel geneest en
    het onzichtbaar is, tenzij jij het stoer vindt. Je hebt het druk met werk en plezier
    maken begrijp ik. Terecht dat je elke kans aangrijpt bijzondere dingen mee te maken.
    Gelukkig hoef je hier geen uur te rijden voor een restaurant. Je weet, een ligt
    om de hoek. Hoop dat het diner de moeite waard was voor het uur rijden heen en daarna
    ook nog terug. Zaterdag straat BBQ zullen je missen. Tot horens, Hein.

  • 26 Augustus 2014 - 21:36

    Omi:

    Ha Marlous, het is heerlijk jouw verhalen te lezen. Je gebruikt nogal eens het woord " hupsakee". Daar spreekt een enthousiasme uit, waaruit blijkt dat je het goed naar je zin hebt. Ze zullen daar jouw inzet best waarderen! ( ze moesten het niet wagen om er anders over te denken).
    Liefs vanuit Maasbracht, waar het weer niet meer zo zomers is.
    Omi

  • 26 Augustus 2014 - 22:25

    Mama:

    Ha lieverd,

    Vandaag vroegen ze bij het postkantoor of jij dat meisje was dat met Sharon een jaar in Canada was.
    Wonen we in een grote stad en kennen ze jou en Sharon nog... dat was lachen!
    Een snee, een blauw oog en een bult, heb je groene zalf of de gele tube? Kan wel wat sturen hoor! Zolang je maar geen foto's hoeft te gaan maken in het ziekenhuis komt het allemaal wel goed.
    Dikke kus
    Mama

  • 27 Augustus 2014 - 01:14

    Maria:

    Wat een heerlijk leventje heb je daar, Marlous. Hard werken, maar even zoveel uitgaan. Als ik zo je verhalen lees, zit je wat uitgaan in een heel wat spannender omgeving dan thuis in Zoetermeer. Je maakt gelukkig ook makkelijk vrienden: er zijn altijd mensen met wie je op stap gaat. Geniet ervan.
    Liefs, Maria

  • 27 Augustus 2014 - 11:57

    T. Guus:

    Hi Marlous,
    leuk te lezen dat je tijd genoeg hebt om leuke en spannende dingen te doen en lekker te eten. Wat bijzonder dat jij al dat bruiloftsfeest van a tot z mocht coachen! Is aan jou wel toevertrouwd!
    Is het nog goed weer daar? Wij hebben een week herfst achter de rug, maar gelukkig houdt de regen weer op en komt het zonnetje terug.
    Michiel is inmiddels ook weer terug uit la douce France en is het niet meer zo stil in huis.
    Deze week met omi en al je tantes een gezellige high tea gehad; was natuurlijk weer veel gekletst, je kent ons wel!
    Tot je volgende verhaal!
    Liefs, t. Guus


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8673

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: