Nieuwe positie! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Nieuwe positie! - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Nieuwe positie!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

25 Juli 2014 | Canada, Digby

De laatste keer dat ik schreef was ik niet erg positief, nou er kan veel veranderen in 2 dagen.
Ik zal beginnen bij het begin, zoals in mijn vorige blog schreef ik dat het werk erg zwaar was door die mega dienbladen. Toen ik aangaf de volgende ochtend bij mijn manager dat ik dienbladen niet kon tillen omdat mijn rug zo zeer deed begreep ze het en zei ze dat ze ging nadenken over een andere positie. Die ochtend heb ik wel de ontbijtdienst gedraaid en werden de dienbladen voor me gedragen. Op die manier ging het super goed! En vond ik het zowaar leuk!! Mijn rooster is merendeels split diensten, dus ontbijt en diner en tussendoor vrij. Die avond hadden we een speciaal diner, een kreeften diner, elke gast kreeg een anderhalve kilo grote kreeft!! En dat was alleen het hoofdgerecht, dan hadden ze nog vooraf soep, mosselen en ook een dessert achteraf. Dit diner mocht ik de sommelier zijn, ik moest de wijnen schenken en alle andere drankjes, op deze manier hoefde ik niks zwaars te tillen.
Vanochtend bij de ontbijtdienst ging het goed, ik had nog niet mijn eigen tafels omdat het pas de eerste week is. Na dat de dienst hadden Sharon en ik een gesprek met Val, onze F&B manager. Omdat Sharon eigenlijk helemaal geen connectie heeft met het restaurant en het dus ook echt totaal niet leuk vind hadden ze geregeld dat Sharon vanaf morgen Frontoffice mag doen, en dan afdeling reserveringen. En voor mij Hostess, dat betekend wel gewoon het restaurant, maar iedereen een tafel geven en zorgen dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft. Vooral veel kletsen met gasten dus. Nou daar ben ik denk wel goed in! Ik heb er dus weer helemaal zin in! En kan niet wachten om gelijk vanavond al te mogen beginnen als hostess!

TOT SNEL

  • 25 Juli 2014 - 17:19

    T. Guus:

    Ziet er dus leuker uit nu voor je. En heerlijk dat je lekker mag kletsen tijdens je werk!!!

    Liefs,
    t. Guus

  • 25 Juli 2014 - 23:34

    Hein Verlinden:

    Beste Marlous,

    Ik weet niet of ik de positie verandering als bevordering mag zien, maar zo
    snel heb ik dat niet voor elkaar gekregen. De leiding heeft wel snel doo rgehad waar
    je zeker goed in bent. Succes met je nieuwe taak en positie.
    Gaan nu zeker meer bijzondere verhalen horen.
    Groeten, Hein.

  • 26 Juli 2014 - 11:22

    Mama:

    Hi lieverd,

    Wat een mooie vooruitgang. Toch in het restaurant, dat ligt jou prima, maar niet zwaar tillen. En kletsen, tsja, hoe is het met je "wh slang" ?
    Fijn voor Sharon dat ze frontoffice mag staan, hoef jij gelukkig niet want dat is zeker niet je ding!
    Wij gaan maandag met tante Guus de eerste start van de voorbereidingen maken.... heb er zin in!
    Dikke kus
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8669

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: