Vertrek en eerste dagen Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Vertrek en eerste dagen Halifax - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Vertrek en eerste dagen Halifax

Blijf op de hoogte en volg Marlous

21 Juli 2014 | Canada, Halifax

Hoi luitjes!
Het is inmiddels al weer 3 en een halve dag geleden dat ik ben vertrokken uit Nederland voor het avontuur. Op donderdag 17 juli was het zover om 15.00 afgesproken met de andere 3 bij de incheckbalies. Nou daar stonden we hoor met in totaal 8 koffers en familie en vrienden. Eenmaal de koffers ingecheckt gingen we alle 4 apart “afscheid” nemen van iedereen die we hadden meegenomen. Ik had met mijn vrienden afgesproken dat ik ze na het koffer inchecken zou zien bij de Starbucks. Femke(beste vriendin), Ingmar (vriendje), Frederike (zus) en mijn ouders waren mee met het inchecken dus die gingen mee naar Starbucks. Daar zat nog een grote groep op me te wachten, na een kopje koffie en wat geklets zijn we naar de incheckbalies gelopen waar ik met de andere 3 die naar Canada gingen had afgesproken om samen door de douane te gaan. Aangezien onze boarding tijd was vervroegd naar half 5 (we vlogen om 18.00) gingen we om 4 uur al door de douane. Eerst afscheid genomen van iedereen waar wat tranen gelaten werden. Het was erg dubbel om weg te gaan, heel veel zin hebben in deze periode in canada maar ook je vrienden en familie weer thuis achter laten voor zo’n lange periode. Eenmaal door de douane gauw even wat snoepjes gekocht voor tijdens de vlucht en huppakee naar de gate. Eenmaal bij de gate aangekomen moest de handbagage gecheckt worden, alles door de scan en ja hoor ik werd eruit gepikt om alles extra te doorzoeken. Dat betekend al je elektronische apparaten moeten aan zodat ze kunnen zien dat je er niks kwaads mee wilt doen. Nou daar ging het mis. Ik had mijn oude BlackBerry meegenomen zodat ik alleen een simkaart hier hoefde te kopen. Ik had echter die telefoon niet opgeladen dus hij ging niet aan. Nou hup aan de oplader dat ding dat ik, dus dat deed deze beveiliger ook. Toen hij een fout melding met de batterij gaf moest ik met de manager praten dat ik geen verkeerde intenties had met deze telefoon en ik moest hem uiteindelijk achterlaten. Nou daar begon eigenlijk een beetje het gestress van de reis. Door dit, en nog een meneer waar zijn laptop niet van aanging, en een probleem bij het laden van het ruim vertrokken we van Schiphol met een half uur vertraging! Daar zaten wij niet echt op te wachten want we hadden al maar anderhalf uur overstap tijd op Toronto. Eenmaal in de lucht gaf de piloot aan dat we vanwege de meewind zelfs eerder dan gepland zouden landen. Dus de stress zakte weer bij ons 4. Eenmaal aangekomen in Toronto, toch wel rennen over die airport. Liever tijd over dan te kort dachten we. Paspoort controle gehad, door naar emigratie om ons visum officieel in het paspoort te laten zetten. Sharon, ik en Maxime kwamen er zonder problemen door. Maar bij Johan was dat een ander verhaal hij moest veel vragen beantwoorden en heeft er ook een hele tijd langer gestaan (tijd die we eigenlijk niet hadden). Ondertussen waren Sharon en Ik alvast de koffers halen want die moesten we zelf brengen naar een andere band om op onze volgende vlucht te komen. Toen wij alle koffers hadden was inmiddels Johan door de emigratie goed gekeurd en mocht toch door. Wij hadden inmiddels nog maar ongeveer 30 minuten. Toen kwam nog een lange rij bij de handbagage controle. Wij nog aangegeven dat we nog maar kort hadden, daar hadden ze echter geen boodschap aan, gewoon wachten werd gezegd. Toen we er eenmaal door waren hadden we nog 5 minuten voordat onze gate zou sluiten. Dus wij zetten het alweer op rennen, in de hal hoorde we al dat we werden omgeroepen voor “final call” helemaal buitenadem toch het vliegtuig gehaald en we konden zitten. We hadden het gered! YES! Aangekomen op Halifax kwamen onze 7 ingecheckte koffers als allereerst op de band dus dat was wel even fijn na deze reis. We zeiden als grapje van te voren al; let op missen we een koffer ;). Gelukkig was dat niet zo. We moesten ons toen melden bij een balie waar ze de meneer zouden bellen dat we er waren. Binnen 2 minuten stond Eli er, hij is een chauffeur die werkt voor de Westin, onderweg naar het hotel gaf hij allerlei tips over dingen te doen en te zien in de omgeving en overal waar we voorbij reden had hij wel een leuk verhaal bij. Eenmaal aangekomen in het hotel mochten we naar ons appartement waar we de laatste 7 maanden van onze stage ook verblijven. Het is een prima appartement alleen zijn de meubels wat verouderd en ligt er overal vloerbedekking.. niet heel fijn met mijn stof allergie.. maar dat komt wel goed  gauw ons bed in want de volgende ochtend hadden we al afspraken staan.

Om half 8 was ik klaar wakker (sliep half 3….) gelukkig had de rest het zelfde probleem dus zijn we beneden in het restaurant gaan ontbijten. Om kwart voor 10 hadden we een afspraak met Brittany zij werkt bij personeelszaken in het hotel en had een afspraak bij de bank geregeld. Na langer dan een uur bij de bank hebben gezeten om onze rekeningen te openen op naar een bedrijf dat ons social insurance nummer te regelen. Dat ging gelukkig een heel stuk sneller. Na al het verplichte gehad te hebben zijn we een rondje gaan lopen in de shopping mall, lekker winkeltjes kijken. Na de mall even boodschappen gedaan en hup taxi terug naar ons appartement. Voor het avondeten hadden we een mega pizza gehaald omdat we niet echt zin hadden om te koken. Rond een uurtje of 8 kreeg ik een berichtje van Shayna, dat is een meisje die ik heb ontmoet tijdens mijn highschool jaar (3 jaar geleden) waar ik nog steeds goed contact mee heb of ik zin had om te stappen. Nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen zeker omdat het veeeeeeelste lang geleden was dat ik haar had gezien. Dus om 10 uur ging ik weg, de andere 3 gingen lekker slapen want die waren helemaal kapot. Samen met Shayna en Alisha gingen we naar The Dome dat is een club hier ongeveer 10 minuten vandaan. In Nederland ben ik gewent pas rond 12 ongeveer naar een club te gaan maar dat is hier dus even anders, merendeels van de clubs sluiten ook al om 2 uur, terwijl het in Nederland tussen 4 en 6 uur ligt. In The Dome kwam ik ook nog Kyle, Jeremy, en Jamie tegen, deze 3 jongens kende ik ook van mijn highschool jaar en hebben eigenlijk de rest van de avond met zijn zessen doorgebracht. Rond half 3 waren we het zat en hadden we honger dus hup naar de Subway en Macdonalds, halverwege bedacht ik me oppeens dat ik mijn jasje had laten hangen in de garderobe van de club dus Shayna en ik gauw terug en dat jasje halen. Nadat we mijn jasje hadden gehaald zijn we gaan eten en uiteindelijk lag ik om 4 uur in bed.
De volgende ochtend lieten de andere 3 mij slapen tot het ontbijt klaar was (vond ik heeeel lief) na het ontbijt zijn we een kijkje gaan nemen bij het zwembad hier in het hotel, wij mogen hier gratis gebruik van maken tijdens ons verblijf dus gelijk ook even een duik genomen, het normale bad was best aan de koude kant maar gelukkig was het bubbelbad wel lekker warm. Toen we uitgezwommen waren zijn we gaan douchen en omkleden om naar de Mic Mac Mall te gaan. De Mic Mac Mall is de grootste mall hier in Halifax. Rond een uurtje of half 2 gingen we richting de bus, we dachten laten het OV is uitproberen, dat viel niet tegen gelukkig. Na onze Canadese telefoons te regelen, wat geshopt te hebben zijn we weer terug gegaan naar het appartement. Allemaal even omgekleed en we gingen weer weg, dit keer om te gaan eten. We hadden besloten om bij Oasis te gaan eten dat is een sportbar hier ongeveer 10 minuten vandaan. Hier nam ik een heerlijke burger en poutine. Jullie zullen denk ik niet weten wat poutine is maar ik zal het even uitleggen je moet een bord frietjes voor je zien daar doe je dan wat gemalen kaas overheen en daarna heeeeel veel gravy (soort jus). Ik heb dit leren eten tijdens mijn highschool en vind het heerlijk. Toen we eenmaal uitgegeten waren gingen we naar een ander barretje waar we op het terrasje een cocktail hebben zitten drinken. Omdat het zaterdagavond was wouden we eigenlijk wel gaan stappen. Ik stelde voor om naar The Dome te gaan omdat ik het de avond ervoor erg naar mijn zin had gehad dus dat werd het! Om ongeveer 11 uur waren we bij The Dome, na wat drankjes gedaan te hebben daar besloten we op tijd weer terug te gaan want we waren eigenlijk alle 4 toch best moe.
Vandaag, zondag 20 juli, hebben we heerlijk uitgeslapen rond half 11 gingen we pas ontbijten. We hadden niet veel zin om iets te gaan doen dus zijn we onze koffers maar opnieuw gaan inpakken want dat was wel nodig met alles wat we overhoop hadden gehaald. Na een lunch van sushi, pizza en cake hadden we om half 4 besloten we richting de haven te gaan om daar een rondje te lopen en een tour te maken met de harbour hopper. De harbour hopper is een boot maar ook een auto, dus ze gingen lansg de highlights van downtown Halifax en door het water langs de haven. Deze tour duurde ongeveer een uur en was leuk om te doen, zo konden we de omgeving beetje zien. Eenmaal terug in de haven hebben we vis en frietjes gegeten aan een tafeltje in de zon. Na het eten zijn we terug gegaan naar het appartement (die zit dus in het hotel waar we gaan werken). Toen we gingen vragen hoelaat we morgenochtend moesten ontbijten met onze HR manager leerde we Johanthan kennen, je moet nu even een meneer voor je zien best wel stevig, beetje een baardje en kroeskrullen. Hij is officieel de Food and Beverage manager maar kan allround werken. Hij vertelde dat hij al 16 jaar voor het Westin werkt en dus al veel heeft meegemaakt. Na wat gekletst te hebben zijn we naar ons appartement gegaan om lekker niks te doen.
Morgenochtend hebben we dus een ontbijt met Susan Malana, we moeten tijdens dit ontbijt onze voorkeuren doorgeven voor welke afdeling we graag zouden willen werken tijdens onze stage. Na dit ontbijt zullen Sharon en ik naar Digby gaan en Maxime en Johan naar Keltic. Dit vinden we inmiddels eigenlijk best jammer, deze 3 dagen samen in Halifax zijn we erg naar elkaar toegegroeid en nu moeten we oppeens uitelkaar voor 3,5 maand.
Sorry als dit een beetje een lange zit was om te lezen maar denk vertel jullie gelijk even alles. Het volgende blog zal wat langer duren omdat we dan in het resort zitten en moeten beginnen met werken. Maar ik zal proberen zo snel mogelijk iets te laten weten!

Tot snel xxxx

  • 21 Juli 2014 - 07:27

    Ilonka:

    Heerlijk, zo´n verslag. Ik zie de beelden al voor me. Gestress om de andere vlucht te halen.....
    Veel plezier!

  • 21 Juli 2014 - 11:05

    T. Guus:

    Hoi Marlous, nou, je hebt al heel wat achter de rug in die 3 dagen. Leuk om te lezen! Nu gaat het echte werk beginnen. Ik wens je succes; geniet van je werk en alle mensen om je heen. Liefs.

  • 21 Juli 2014 - 12:50

    Hein Verlinden:

    Liefste Marlous,
    Ik had een heel gezellig BBQ met verrassing bij jouw ouders.
    Werd gelijk bijgepraat over Guus en jouw/jullie avonturen voordat je land uit was.
    Goed is het uiteindelijk gekomen, maar met jou erbij verbaast me dat niet.
    Ik had wel al een ticket gekocht toen ik las dat er ineens maar 7 koffers waren.
    Heb toch gezegd dat ik je kom helpen. De schrik sloeg me ook om het hart toen
    jij te laat vaststelde dat je jasje ergens hing. Je bent weer echt op z'n Marlous
    bezig. Hopelijk gaat dat goed.
    Trouwens uit je relaas maakt ik op dat het toch meer vakantie vieren is dan werken.
    Je hebt al weer de feestelijkheden afgelopen. Blijf wel gezond eten, want tot nu
    toe heb ik de indruk dat het veel "Fast" is
    Maak geen haast met een volgend verhaal, want je zult de handen vol hebben om je
    vriendje op rust te houden heb ik begrepen.
    Veel plezier en niet te hard werken.
    Groeten, Hein.

  • 21 Juli 2014 - 14:02

    Mama:

    Ha lieverd,

    Je bent weer thuis, we zien het aan alle foto's. Wij genieten zoals we jou zie genieten.
    Dikke kus ook van papa.

  • 21 Juli 2014 - 22:34

    Omi Van Rijn:

    gelezen met mijn neus bijna tegen het scherm.Alles goed gegaan en verder;veel succes.
    Knuffel ook van Opi

  • 22 Juli 2014 - 09:37

    Liesbeth:

    Lieve Marlous,
    dit is nog eens een verslag, leuk om te lezen! We wensen je een prachtige tijd in Canada toe, het zal hard werken zijn maar natuurlijk ook heel veel genieten! En als ik je verhaal zo lees is de kans groot dat jij voor de F&B kant kiest:-)
    Heel veel succes en super veel plezier!
    Liefs,
    Jos en Liesbeth

  • 22 Juli 2014 - 13:30

    Omoe (D.Kieboom - Jansen:

    Lieve Marlous,
    Wat gaat het snel. Zo ben ik op je feestje, zo zit je in Halifax.
    Leuk dat je er meteen oude bekenden trof. Geniet ervan. Naast je werknatuurlijk. Dat moet nog beginnen, begrijp ik. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs van Omoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8685

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: