7 shifts to go! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu 7 shifts to go! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

7 shifts to go!

Blijf op de hoogte en volg Marlous

14 Mei 2015 | Canada, Halifax

Hoi allemaal!

Sorry dat het zolang heeft geduurd voordat ik weer wat heb laten horen.

Mijn week begon rustig met normale shiften op werk. Op woensdag besloten we met z`n alle naar het boardroom café te gaan. Dat is een soort café waar je een grote muur hebt met allemaal bordspelletjes. Je kan dan voor 2 of 3 uur lang spelletjes spelen. Na ongeveer 5 spelletjes te zijn begonnen en weer gestopt omdat we t niet allemaal even leuk vonden zijn we naar huis gegaan.

In Halifax werd het International curling championship gehouden en alle teams sliepen in het Westin aangezien wij de grootste sponsor waren. Wat betekende dat het hotel ook kaartjes had om weg te geven. Michael van de frontoffice had 2 kaartjes en vroeg of ik mee ging. Dus ik natuurlijk JA! Maar wat is dat eigenlijk een saaie sport zeg! Jeetje mina. Vond het wel leuk om gezien te hebben maar ga er niet nog een keer heen.

Toen begon het paas weekend. Aangezien ik op werk verantwoordelijk was voor alle paas brunch reserveringen moest ik op zondag werken dus deden we met z’n vieren een brunch op zaterdag.

De week die volgde was er rustig en eigenlijk niet iets interessants om te melden.
Toen was het alweer maandag, maandag avond ben ik samen met de meiden naar de film geweest ookal voelde ik me niet helemaal op en top. En dat was ook te merken de volgende dag, ik voelde me zo beroerd maar toch naar werk, rond een uurtje of 12 mocht ik weg toen de andere manager aankwam.
Op donderdag ging het al weer helemaal goed met me en gingen maxime en ik dus zeker ook stappen.
Vrijdag avond speelde een college van ons met zijn band in een kroeg, Maxime en ik vonden het wel zo leuk om even te gaan kijken, daarna gingen we op weg naar onze stam kroeg Cheers. Daarna begon weer een rustige week op werk.

Vrijdag avond leek het mij leuk om samen met de meiden bij Cambridge suites te gaan eten, ik had daar een gift card van dus wou er wel even gaan kijken. Zondag was het dan zo ver Koningsdag. Helaas niet in Nederland om naar een leuk festival te gaan. Maar wel in een hotel waar de general manager een Nederlander is. Waardoor ik dus wel heeeerlijk bitterballen en kroketten heb kunnen eten.
Een van de serveersters in het restaurant is zwanger en zij gaf die zondag een baby shower, samen met Kenya ging ik naar haar huis voor de baby shower!

Maandag begon opnieuw een rustige week. Vrijdag ging ik samen met Maxime naar het vliegveld want haar moeder en zusje kwamen aan! Een week lang gezelligheid dus!

Maandag 4 mei.. herdenkingsdag, Guido Kerpel de general manager hier bij het Westin is ook werkzaam in het Nederlandse consulaat hier in Halifax. Aangezien hij zelf in Toronto zat op maandag had hij mij gevraagt of ik wou speechen en een krans wou leggen in de naam van het consulaat. Met dank aan mijn oma die ik gauw even een mailtje had gestuurd of ze nog iets wist van de oorlog waar de canadezen mee geholpen hadden heb ik een mooie speech kunnen schrijven.
Het was een mooie maar lange service met veel veteranen waar ik wel enthausiast van
werd.

Op donderdag was het mijn vrije dag en ben ik samen met maxime, Miranda, marcelina, en Sharon naar Peggy’s cove gegaan en naar Lunenburg. Dat is een klein dorpje hier 2 uur vandaan wat nog veel historische dingen heeft. Na heerlijk in de zon geluncht te hebben en een tour door het dorpje was het tijd om weer naar huis te gaan. Vrijdag moest er immers gewoon weer gewerkt worden.

Het is inmiddels donderdag en heb ik alweer 5 dagen gewerkt. Vanavond ga ik gezellig uiteten en een avondje stappen vanwege Kenya haar verjaardag.

Nog maar 7 shifts te gaan, 1 road trip en een bezoek van mn ouders en dan is het avontuur al weer afgelopen.

Voor iedereen die het leuk vind om te komen ophalen of te weten wanneer ik thuis ben
Wij landen op 9 juni om 12.10 op schiphol!

Tot snel!!

Liefs
Marlous

  • 14 Mei 2015 - 19:53

    Ilonka:

    `Hallo,
    Ik heb je zeker gezien op het filmpje van de herdenking! Je was goed in beeld. Op naar de laatste loodjes. Enjoy!!

  • 14 Mei 2015 - 21:06

    Hein Verlinden:

    Hoi Marlous,

    Bijna ben je er weer, Communiceren over een grote afstand gaat ook, maar als
    je weer voor de deur staat gaat het gemakkelijker. Je maakt wel naam daar. Toespraken
    houden en grote feesten organiseren. Volgens mij kunnen ze niet meer zonder jou.
    Maak de laatste diensten af en geniet nog even van de vrijheid daar. Heb een goede
    terugreis over enkele weken. Laat een toespraak houden voor je afscheid, die heb je
    wel verdiend. Hier is alles gereed voor jouw ontvangst. Ga je snel zien,
    Groeten, Hein.

  • 14 Mei 2015 - 23:54

    T. Guus:

    Hi Marlous,
    je laatste berichtje vanuit Halifax. Wat zal je het missen. Maar ook weer heerlijk om al je Nederlandse vrienden en vriendinnen weer te zien. Je hebt wéken nodig om ze allemaal te ontmoeten! Lekker bijkletsen, uitgaan en vooral veel uitslapen.
    Ik denk niet dat ik op Schiphol zal staan, jammer. Ga namelijk met t. Ineke en t. Maria naar een voorstelling bij het Holland Festival. Is wel 's avonds, maar dan moet ik 2 x naar Amsterdam en ik ben niet zo'n held op de weg. Maar ik wil je wel heel erg graag binnen niet al te lange tijd zien!!!
    Ik wens je een heerlijke, laatste week en laat niet teveel traantjes als je vertrekt. Wellicht kom je er weer terug. Een heel goede terugreis gewenst alvast en groetjes aan papa en mama.
    Dikke knuffel,
    t. Guus

  • 17 Mei 2015 - 15:17

    Omi:

    Lieve Marlous,
    Het einde van je Canadese avontuur is nu eindelijk in zicht! De plussen en de minnen heb je wel ervaren langzamerhand. Het eerste buitenlandse bezoekje als je weer thuis bent is met Fleur; ze zal je ook gemist hebben zoals wij allemaal.
    Opi en ik proberen naar Schiphol te komen als je terugkomt; (zien we je tenminste zonder sneeuwachtergrond)
    Hopelijk heb je nog een goede en fijne laatste week, zodat je ook met een tevreden en fijn gevoel afscheid van Canada kunt nemen. Heel veel groetjes en een overzeese knuffel !
    Omi
    Dank nog voor je kaart uit Halifax.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 8621

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: