Laatste week in Digby en dan op naar.. - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Laatste week in Digby en dan op naar.. - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Laatste week in Digby en dan op naar..

Blijf op de hoogte en volg Marlous

06 Oktober 2014 | Canada, Digby

Hoi allemaal,

Na mijn verwarrende blog over het andere resort is er eigenlijk best wat gebeurd ook al is dat ongeveer anderhalve week geleden!
De dagen die volgde waren anders dan normaal gesproken, in plaats van 2 shiften per dag had ik er maar 1. Dat betekende dat ik op donderdag een dinnershift had en de 2 dagen erna alleen ontbijt.

Op donderdag 25 september was Sharon vrij, en aangezien ik pas ’s avonds begon besloten we wat te gaan doen. Racheal vond het goed dat we haar auto leende dus we besloten naar Brier Island te rijden, dat ligt hier ongeveer anderhalf uur vandaan. Om daar te kunnen komen moet je met een ferry dat was best grappig aangezien de gehele rit ongeveer 3 minuten duurde! We wouden naar dit eiland omdat er een balancing rock is. de naam zegt ook precies wat het is. Het is een afgeschermd stuk klif waar 1 stuk op een randje balanceert. Dit is 1 van de dingen die toeristen komen zien dus wij vonden dat wij het ook gezien moesten hebben. Heel bijzonder vonden wij het zelf niet maar wel leuk om een keer gezien te hebben. Op de weg terug hadden we net de ferry gemist en ook al duurt de gehele rit maar 3 minuten ongeveer gaat hij maar 1x per uur… dus we besloten bij de lighthouse een kijkje te gaan nemen. Na daar even rond gelopen te hebben gingen we naar de ferry. Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we terug gegaan naar het resort want ik moest alweer bijna werken.

De volgende dag hoefde ik dus alleen ontbijt te werken.. tenminste dat dacht ik.. 1 van de andere supervisors bleek niet te kunnen komen dus ik moest ook die avond werken.

Zaterdag had ik wel alleen een ontbijtshift en heb ik de rest van de dag heerlijk niks gedaan, lekker op mijn bed gelegen en beetje de was gedaan. Inmiddels ben ik langzaam al begonnen met spullen inpakken zodat het op het eind niet heel veel meer is.

Zondag was een drukke dag op werk dus heb ik weer 2 shiften gewerkt. De dagen die volgende waren gewone werkdagen met 2 shiften per dag en tussendoor middagdutjes. Inmiddels hebben Sharon en ik beide besloten niet naar het andere resort te gaan, maar gewoon naar de Westin in Halifax.

Op donderdag en vrijdag waren Sharon en ik beide vrij dus we hadden besloten naar Woods Harbour te gaan. Op woensdag avond na werk zijn we samen met Christina, een meisje dat hier in Digby werkt naar Woods harbour gereden, het was erg toevallig want Christina zat bij mij op mijn high school in Barrington dus ik kende haar al!

Rond een uurtje of 11 kwamen we aan in Woods harbour, nadat ik Sharon had voor gesteld aan Gina was het wel bedtijd we waren kapot!

Donderdag ochtend werden we rond 10 uur wakker, nadat we ontbeten hadden en naar de haven gelopen te zijn, waar ik John zijn boot heb laten zien, en Sharon haar eerste keer op een kreeftenvissersboot bracht Gina ons naar BMHS. We gingen eerst langs Stella, aangezien ik haar al 2,5 jaar niet gezien had. Na bijna 2 uur met haar te hebben gekletst ging ik Sharon even de school laten zien, en ondertussen kwamen we nog een aantal docenten tegen. Sharon was aardig verbaasd dat ze me allemaal nog steeds herkende, Haha! Bijna 3 uur na dat we aankwamen bij de school gingen we weg, op dit moment kwamen ook alle schoolbussen aan wat een erg leuk gezicht was! Gina kwam ons weer ophalen en reed ons terug naar huis, we hadden geen zin om op de bank te zitten dus besloten we met de auto een rondje te gaan rijden, na ongeveer een uurtje waren we terug thuis om avond te eten. ‘s avonds hadden we afgesproken met Maria en Bethany, dus Maria kwam ons ophalen en reden met z’n alle naar het nieuwe huis van Bethany. Na bijna 4 uur daar geweest te zijn waren we aardig moe dus gingen we terug naar John en Gina. Heerlijk ons bed in.

Toen we vrijdagochtend wakker werden was John ook thuis dus Sharon ontmoette eindelijk de man waar ik het steeds over had. Gina had pannenkoeken en bacon als ontbijt gemaakt dus daar hebben we heerlijk van genoten. Rond een uurtje of half 1 zijn we samen met John en Gina naar Yarmouth gegaan, Sharon en ik gingen even shoppen terwijl Gina en John paar boodschappen moesten doen in Yarmouth. Eenmaal terug in Woods Harbour gingen we alweer avond eten, Sharon en ik waren zo blij dat we 2 dagen even niet staf cafeteria hoeven te eten, want dat komt inmiddels echt onze neus uit. Om 9 uur begon het ijshockey seizoen in Barrington met de eerste wedstrijd van de Ice Dogs. Aangezien sharon nog nooit naar een ijshockey wedstrijd was geweest moesten we daar natuurlijk wel heen. Christina ging ook naar de wedstrijd en reed samen met ons daarna weer naar Digby.

Zaterdag was het weer een normale werkdag voor mij met 2 shiften.

Zondag ochtend had ik alleen een ontbijt shift wat ik erg fijn vond want gisteravond (zondagavond) was Digby Pines Annual Halloween party. Samen met Sharon en Racheal hebben we ons helemaal klaargemaakt voor het feest. Ik ging verkleed als een cola light flesje, voor de mensen die mij goed kennen weten dat ik niks anders drink dan cola light dus het paste goed bij me. Sharon ging verkleed als engeltje en racheal als politie agente. Verder waren mensen verkleed als: de trailerpark boys, peter parker (spiderman), een ninja, gingerbreadcookie, een piraat, een duivel, mini mouse, een one night stand, en nog veel meer. na een groepsfoto gemaakt te hebben gingen we met zijn alle naar de club. Wat eindigde in een erg gezellige avond met alle collega’s.

Vandaag is een rustige dag over ongeveer 2 uur moet ik weer werken, en dan is officieel mijn laatste week hier aangebroken. Mijn volgende blog zal dan ook vanuit Halifax zijn aangezien er niet veel boeiends meer geplant staat aankomende week. Vooral inpakken, opruimen en werken. Haha.

Tot over een week vanuit Halifax!

  • 07 Oktober 2014 - 11:43

    Omoe:

    Lieve Marlous,

    Je hebt het maar druk. Digby zit er dus al weer op. Kaarten dus naar Halifax.
    Liefs van Omoe

  • 07 Oktober 2014 - 22:43

    Hein Verlinden:

    Hoi,
    Een mooi clubje is het daar. Je hebt het met alles erg druk. Ik neem aan dat de balancerende rots
    er nog altijd ligt, want met jou op z'n bijzondere plek weet je het maar nooit.
    De stilte van het winter resort heeft je blijkbaar afgeschrikt. Eigenlijk ben je daar ook te avontuurlijk voor.
    Goed keuze. Heb met je ouders en Guus een gezellige diner gehad bij Marco in Noordwijk.
    Gratis rondleiding als 2de toetje. Was leuk. Verder heb jij altijd wel iets te melden. Hier niets bijzonders.
    Blijf genieten en hou je taai. Groeten, Hein.

  • 08 Oktober 2014 - 19:10

    Omi:

    Ha Marlous,
    Het leventje is nog steeds half feesten en half werken daar in Canada en het bevalt jullie nog steeds goed.
    Wat leuk dat de ouders van Nolan een soort reserveouders voor je geworden zijn. Als je naar je volgende plek bent kan je dan nog zo gemakkelijk naar Woods Harbour? Geniet maar veel, dat kan niemand je afnemen. De dag dat jouw mam ook vertrekt komt al dichterbij; gelukkig komt ze nog een keertje naar Maasbracht op mijn verjaardag. Ik schrik er zelf van , 75 worden.
    Dag lieverd, een (verkouden) knuffel op afstand en tot volgende keer.
    Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8616

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: