Een derde stage plek? of toch niet? - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Een derde stage plek? of toch niet? - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Een derde stage plek? of toch niet?

Blijf op de hoogte en volg Marlous

24 September 2014 | Canada, Digby

Het laatste blog eindigde ik op donderdag, en het is pas woensdag dus eigenlijk iets te snel voor een nieuwe update maar ik heb toch aardig wat te vertellen.

De dagen die volgde waren gewone werkdagen, zaterdagavond gaf onze chef die ook hier op het terrein woont een soort feestje te geven. Het was een feestje waar hij een speciaal soort eten maakte, het was brood met vlees en kaas en het klinkt op zich helemaal niet speciaal maar iedereen was zo enthousiast. Na het feestje bij Chef vonden we het wel leuk om met z’n alle uit te gaan. Omdat bijna iedereen naar het feestje van Chef was gegaan gingen we met een groep van ongeveer 20 man ook stappen! Wat een veel grotere groep is dan normaal gesproken.

Zondag was de dag waarom ik ook dit blog nu al schrijf, zondag kwam de HR manager Susan Malana uit Halifax naar Digby vanwege problemen tussen de keuken en het restaurant. Na dat ze de meeting met die 2 afdelingen had gehad had ik een gesprek met haar over hoe het allemaal gaat en of ik het naar me zin heb.

Op 12 oktober gaat Digby Pines dicht voor de winter, op de 13de hebben we met z’n alle nog een Thanksgiving lunch en daarna is het echt klaar. Voor ons betekende dat op 14 oktober met een taxi naar Halifax, tenminste dat dachten we..

Susan vroeg of Sharon en ik misschien in plaats van naar de Westin in Halifax naar the Algonquin in New Brunswick wouden gaan. Dit resort valt ook onder New Castle hotels en resort net zoals de westin, Digby pines, Keltic lodge. The Algonquin is afgelopen zomer dicht geweest vanwege een mega verbouwing. Ze zijn dus opnieuw opzoek naar mensen en hebben dus medewerkers nodig om sowieso het seizoen te openen/op te starten. We reageerde eigenlijk beiden dat we daar even over na moeten denken. Dit zou namelijk betekenen dat we weer in een gebouw wonen waar we met onze collega’s de badkamer, woonkamer en dit keer zelfs ook een keuken moeten delen. Sharon en ik keken beide eigenlijk uit naar een eigen badkamer, en appartement. Maar het betekend ook dat we in plaats van 2 locaties 3 locaties hebben in 1 stage. Het betekend dat we meer ervaringen kunnen opdoen want dit is een winterresort en nu zitten we in een zomerresort. Het zou betekenen dat ik weer met Rachael zou zitten, zij heeft namelijk ook gesolliciteerd bij de Algonquin resort.

Na er een nachtje over geslapen te hebben en een goed gesprek met mijn moeder heb ik Susan laten weten dat ik wel geïnteresseerd ben maar dat ik nog een aantal vragen heb voordat ik definitief ja zeg.

Dit betekend dus dat ik nog niet precies weet waar ik over 22 dagen ben, als je nog een kaartje of iets wou sturen zorg dat je het dan deze week doet want anders komt met misschien niet meer bij mij aan!

In de aankomende weken staat nog een aantal drukke dagen op werk, halloween party met alle staff, thanksgiving lunch en veel gezelligheid op de planning! Ik hou jullie gauw op de hoogte als ik meer informatie heb!

Tot snel!

  • 25 September 2014 - 00:03

    T. Guus:

    Wat spannend, Marlous! Nou begrijp ik je fb-berichtje. Kan me voorstellen dat het best een lastige keuze is voor je. Wat je schrijft: een derde stageplek met weer andere ervaringen die je gaat opdoen, is natuurlijk heel belangrijk. Aan de andere kant: het beschikken over een eigen kamer, keuken etc. is dan wel een tegenvaller. Maar je hebt een leuke kamergenote, met wie je heel goed kunt opschieten. Hoe lang zou je op deze plek moeten zitten? En een winterresort is niet te vergelijken met waar je nu zit, lijkt mij. (Had je je Ugs trouwens meegenomen????)

    Liefs en sterkte met je keuze.
    t. Guus

  • 25 September 2014 - 08:34

    Ilonka:

    Jeetje, dat is even schakelen! Flexibel zijn, dan maar. Nu begrijp ik ook je FB bericht ......Lastige keuze, maar volg je hart en vertrouw erop.
    een knuffel van mij!
    Ilonka

  • 25 September 2014 - 21:41

    Omi:

    Jouw mam had me al over de nieuwe situatie verteld. Inderdaad 3 adressen in 1 stage staat heel actief op je CV. Natuurlijk moet je er nog een of meer nachtjes over slapen, maar volg je eigen gevoel erover. Gaat het ook weer 3 mnd. duren, de eerste 3 zijn snel voorbij gegaan he? Succes met je keuze !
    Dag lieverd, tot volgende keer.We moeten ook eens een tijd prikken om te skypen.
    Omi

  • 28 September 2014 - 21:55

    Hein Verlinden:

    Hoi Marlous,

    Je bent nu wel erg snel met stappen maken. Ik had dit bericht nog niet gelezen, maar
    deze verandering wel van je moeder gehoord.
    De tijd voor haar komt ook dichter bij. Gaan met 4 ( Guus is erbij) nog eten in het restaurant
    bij Marco. Heb vastgelegd.
    Terug naar jou mogelijkheid om in een ander soort resort te kijken, ervaring op te doen en
    ook te werken. Begrijp dat daar minder uitgaansmogelijkheden, maar ik zou gaan voor
    het opdoen van maximale ervaring in het vakgebied. Het is aan jou en we zullen je
    bij welke keuze dan ook steunen. Het is jou beslissing.
    Gaan het wel vernemen. Succes, Hein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8623

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: