eerste weekend vrij - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu eerste weekend vrij - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

eerste weekend vrij

Blijf op de hoogte en volg Marlous

29 Juli 2014 | Canada, Digby

Hoi lieve vrienden, familie en wie mijn blog volgt!
Inmiddels ben ik dus begonnen als hostess, ik zal even beter uitleggen wat het inhoud en wat dus mijn taken zijn. Als hostess ben je de rechterhand van de supervisors dat betekend dat als ze weggeroepen worden jij de leiding krijgt over alle bediening. Als hostess moet jij ook iedereen een plaats geven in het restaurant en dus zorgen dat elke serveerster in hun sectie (ongeveer 5 tafels per persoon) verdeeld tafels krijgen. Op die manier heeft niet 1 serveerster alle tafels en dan de andere serveersters niet. Hier in Canada is het net zoals in Amerika je werkt echt vooral voor je tips omdat je salaris niet onwijs hoog is. Mede daarom moeten de tafels dus ook goed verdeeld zijn.
Afgelopen zondag stond ik alleen ontbijt dus om 10.00 begon mijn weekend, ik had maandag en dinsdag (vandaag dus) vrij. Zondag begon mijn weekend met heeerlijk weer, dus ik besloot om een rondje te gaan lopen op het resort waar ze 2 loop routes hebben. Deze vond ik wat klein dus ben daarna lekker in het zonnetje naar het stadje gelopen. Het resort ligt net buiten Digby. Digby heeft een centrum wat nieuw is en je hebt down town. Wij zitten ongeveer 15 minuten lopen van down town, dus ik dacht laat ik daar heen lopen en kijken wat daar allemaal is. Na bijna heel de stad gezien te hebben, informatie centrum in geweest om informatie over de bus te krijgen, en veel gelopen te hebben kwam ik bijna 3 uur later weer terug bij het resort. Sharon moest zondag werken tot 6 uur dus we hadden besloten om in down town te gaan eten. Ik had ’s middags al gezien dat er een aantal leuke restaurantjes zaten. We besloten bij dock side te gaan zitten. Eenmaal besteld en aan het eten kwam de manager een praatje met ons maken. Wat blijkt nou als je medewerker bent van Digby pines krijg je 40% korting!! Nou dat was even mooi meegenomen. Na heerlijk gegeten te hebben besloten we om terug te lopen via de ijswinkel waar ze 40 soorten softijs verkochten en bijna 25 smaken van schepijs. Met een ijsje in de hand op weg terug lopen naar het resort. Toen we in het huis van alle medewerkers kwamen zaten er een aantal film te kijken. Sharon en ik besloten mee te kijken. Dat was de eerste keer dat ik Spiderman heb gekeken. Na de film was ik toch best uitgeput dus huppakkee naar bed want we hadden een drukke planning de volgende dag.
Om half 8 ging de wekker want we wouden om 8.45 uiterlijk weg bij het resort. Eenmaal in downtown Digby moesten we met de bus richting Annapolis Royal, in Nederland staan de tijden heel duidelijk aangegeven dus wij dachten het wel te begrijpen.. dat was echter alleen niet het geval. We hadden ons een UUR vergist. Om nou een uur op een randje te gaan zitten vonden we wat ver gaan dus we besloten naar het zelfde restaurantje te gaan als de avond ervoor en maar even wat te ontbijten. Na heerlijke pannenkoekjes gegeten te hebben zijn we weer naar de bus gegaan. Ongeveer een uur in de bus kwamen we aan in Annapolis Royal, dit is een dropje vol met geschiedenis van Nova Scotia. Na bijna 2 uur hebben rondgelopen vonden we het tijd om te lunchen. We gingen zitten bij een tentje wat we dachten dat wel lekker zou zijn, t viel eigenlijk best tegen dus we waren blij dat we nog een appel in onze tas hadden. Om half 4 namen we de bus terug naar het resort. ’s avonds heb ik mijn kamer hier op het resort versierd met foto’s van vrienden en familie die ik die middag had laten afdrukken.
Vandaag was nog een vrije dag voor mij, Sharon moest weer werken dus ik besloot maar de was te gaan doen en verder lekker niks want morgen begint mijn ochtend weer met werken om 7.00.


Ik heb ook foto's toegevoegd, ik hoop dat jullie die kunnen zien!
Tot snel!

  • 29 Juli 2014 - 19:38

    Hein Verlinden:

    Hoi chef,
    Wat een leven en genieten is het daar. Ja, als je chef bent
    dan heb je eigen werktijden. Doe je best, want er zullen
    ook nog zwaardere tijden komen. Je ouders hebben de
    reis aangevangen en je zus past op het huis. Geen nieuws
    bedenk ik me nu, want sociale media is sneller.
    Hou je taai, groeten, Hein

  • 29 Juli 2014 - 19:41

    Omoe:

    Hallo Marlous,

    Van je vrije dagen kun je ook flink moe worden! Je hebt heel wat afgelopen.
    En morgen om 7.00 uur werken! Vroeg op dus.
    Foto's heb ik niet gezien. Misschien doe ik iets verkeerd. Kan het nu niemand vraen, want de hele familie is met vacantie.
    Misschien Frederke, wanneer ze een keertje langs komt.

    Tot je volgende verslag. Liefs van Omoe

  • 29 Juli 2014 - 23:27

    T. Guus:

    Marlous, als je zo doorgaat, kom je tonnetje rond terug! Wat een hoeveelheid telkens op je bordje!
    Liefs en succes weer.
    t. Guus

    p.s voor zus Clara, foto's staan toch gewoon op facebook?


  • 31 Juli 2014 - 03:18

    Lotte:

    Super leuk allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8615

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: