Eerste werkdag - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Digby, Canada van Marlous Kieboom - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Marlous

24 Juli 2014 | Canada, Digby

Hooooi!

Ik het laatste blog had ik jullie verteld dat ik de volgende ochtend een ontbijt zou hebben met Susan Malana en daarna door zou reizen naar de resorts. Dat was alleen niet helemaal waar ongeveer 10 minuten nadat ik het blog schreef kregen we een smsje van Susan dat we later gingen ontbijten omdat we pas dinsdag (een dag later dus) zouden vertrekken richting de resort! Geen probleem lekker dagje extra dachten we.
De volgende ochtend was dan het ontbijt samen met Maxime, Sharon, Johan, Susan Malana en Brittney. Tijdens dit ontbijt kwamen we erachter dat er nog ongeveer 8 meer afdelingen waren waar we mochten werken in het hotel (laatste 7 maanden) dan dat school ons had verteld! Dus wij waren blij verrast. Na de standaard vragen van Susan als: waar zie je jezelf over 5 jaar en wat wil je leren, moesten we een formulier invullen met wat ons leuk leek om te doen tijdens ons verblijf in het hotel. Mijn keuze is gevallen op Human resource (personeelszaken), Accounting, banquets (grote events zoals bruiloften enzo) en als laatste Marketing special events. Ik weet niet officieel welke afdelingen het gaat worden maar dit was mijn voorkeur die ik heb mogen doorgeven. Tijdens het ontbijt hadden we met Susan over onze visums, alle 4 hebben we een andere datum dat we uiteindelijk weg moeten. Dus we vroegen ons af of dat uitmaakte, nee dat maakte gelukkig niet uit. Er was echter wel een probleem met Johan zijn visum daar stond op geschreven dat hij alleen voor het Westin mocht werken en niet voor de resorts. Dus na het ontbijt zijn Susan en Johan naar het vliegveld gegaan om het te regelen. Wij 3 meiden hebben eerst lekker een duik genomen in het zwembad. Toen we weer omgekleed waren en klaar om te gaan hebben we een rondleiding gedaan in het huis van de gouverneur van Canada. Was best leuk om te zien maar niet heel speciaal. Na de tour was t eigenlijk al tijd om te gaan lunchen dus bij een leuk sport café plaats genomen daar kwam Johan er ook weer bij na dat alles was goed gekeurd bij emigratie. ’s Middags even lekker niks gedaan en beetje gekletst op de kamer in het hotel. Aangezien we ’s avonds wel iets wouden doen zijn we naar de film geweest. Er zit een biosscoop ongeveer 15 minuten lopen van het hotel!
En toen was het alweer dinsdag ochtend. De bus naar Keltic (maxime en johan’s resort) vertrok om 12.30 en die van Sharon en mij om 15.30 dus we hadden gelukkig nog wel tijd om te kunnen ontbijten met z’n vieren. Stephanie een mevrouw die ik nog kende van mijn highschool had mij verteld dat we echt moesten ontbijten bij Cora’s wat ongeveer op 10 minuten van ons vandaan zat. Dus wij namen gelijk de kans huppakee op naar Cora’s! nou wij weten 1 ding als je een grote eter bent met het ontbijt dan zit je goed! JEEETJE wat een borden waren dat zeg. En ook echt onwijs lekker niet normaal! Na het ontbijt was het al weer tijd om terug te gaan en voor Maxime en Johan de laatste dingetjes te pakken. Na wat kleine traantjes en een dikke knuffel namen we afscheid van ze voor 3,5 maand. Sharon en ik besloten gauw nog even wat eten te halen en dan zouden wij ook opgehaald worden. Eenmaal terug bij het hotel van het eten bleek dat onze taxi er al was (wij waren er 20 minuten voordat we weggingen) dus koffers pakken en hup die auto in. Heel toevallig bleek de chauffeur van Woods Harbour het plaatsje waar ik woonde tijdens mijn highschool jaar. Na ongeveer 3 uur rijden kwamen we aan bij het resort waar we werden ontvangen door Annah zij is de operating manager dus regelt eigenlijk alles. Ze liet ons onze kamers zien en gaf daarna een kleine tour hoe we naar werk moesten lopen en waar we konden lunchen en avondeten. Ze vertelde ons al gauw dat we beide gaan beginnen het de food and beverage, en dan bij het ontbijt en met events dus diners of bruiloften. Na de tour besloten Sharon en ik onze koffers uit te pakken en nog even langs walmart want een kamer zonder spiegel, kleding hangertjes en schoonmaak middel was niet heel handig. De kamers waren namelijk best vies, fijn zo aankomen in een kamer wat je eerst dus nog helemaal moet schoonmaken voordat je je schoenen uit kan doen. Gelukkig ging dat best snel en konden we gauw naar bed! Want ja de volgende ochtend moesten we ons om 8 uur al weer melden!

Na een nacht geslapen te hebben moesten we om 8 uur bij Val zijn, dat is de Food and beverage manager. Zij gaf ons een grotere tour van de F&B afdelingen en we kregen ook onze uniforms. Als serveerster heb je 3 uniformen. Een oranje blouse, zwarte broek, zwarte sloof en een stropdas voor normale werkdagen. Een witte blouse, een zwarte broek, een zwarte sloof, en een zwarte strik voor bruiloften. En als laatst een zwarte broek, zwarte sloof en een zwarte polo voor als we zalen moeten klaarzetten voor bruiloften of meetings. Na dat we alles gekregen hadden mochten we terug naar onze kamers en moesten we om 17.00 beginnen met werken. Ik heb lekker even geslapen 's middags want ik was helemaal gesloopt. Om 17.00 uur kwamen we aan in het restaurant en hebben Sharon en ik eerst ongeveer 45 minuten moeten oefenen met een dienblad, e denk nou niet aan eentje die je in Nederland overal ziet. Nee denk aan 1 die 4x zo groot is en helemaal vol met borden. Je loopt hier alle borden op een dienblad. Dat waren we toch niet gewent. Na al het oefenen mochten we naar het terras daar was een BBQ voor een groep die elk jaar een aantal dagen naar dit resort komt als soort reünie. Omdat ze niet wisten wat voor ervaring Sharon en ik hadden stonden we met aardig veel personeel. Dus het was een simpele avond. Helaas moesten we veel van die dienbladen tillen dus lig ik sinds we klaar zijn van werk al op bed. Morgen maar even kijken of we er iets aan kunnen veranderen, want na 3,5 uur werken al last van je rug hebben lijkt mij niet helemaal goed!

Nu ga ik gauw slapen want het is al 11 uur en moet om 7 uur morgen ochtend beginnen!

Ik hou jullie op de hoogte, tot snel!

  • 24 Juli 2014 - 20:50

    Hein Verlinden:

    Beste Marlous,

    Je hebt heel goed je beste gedaan met het heeeeeeel lange verhaal. Je bent ook een echte
    Nederlandse, want na enkele uren werken heb je al wat te klagen en wil je iets veranderen.
    Gelijk de baas spelen. Denk niet dat het gaat lukken. Ik had je kunnen vertellen over die
    dienbladen, maar je wist toch dat alles groot is en liefste nog groter.
    Ja echt werken is aanpoten. Gaat wel wennen. Je had toch ook een dag extra vrij.
    Nu dat moet worden ingehaald.
    Alle gekheid op een stokje. Ben weer bij over je belevenissen. Sterkte met je bodybuilding
    oefeningen. Over een wek loop je met twee dienbladen.
    Succes en groetjes. Hein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Digby

Marlous

Actief sinds 31 Maart 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 8622

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 01 Juni 2015

Canadian Adventure 2.0

Landen bezocht: